شناسه خبر : 24443

گسترش بیمه ها رشد شاخص سلامت را به دنبال دارد

گسترش بیمه ها رشد شاخص سلامت را به دنبال دارد

رییس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: برنامه گسترش بیمه‌ها که توسط وزارت بهداشت اجرا شد، در آینده موجب رشد شاخص سلامت در جامعه می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از وبدا، دکتر علیرضا مرندی در همایش معاونان توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: با اقدام بسیار خوبی که وزارت بهداشت در خصوص بیمه کردن همه اقشار مختلف جامعه صورت داد، در آینده نه ‌چندان دور شاهد رشد شاخص سلامت در کشور خواهیم بود. این کار یکی از اقدامات جهادی و ارزشمند دولت بود که جای تقدیر دارد.

ضرورت گسترش حوزه بهداشت 

وی با اشاره به اهمیت رشد و گسترش حوزه بهداشت، اظهار داشت: تأکید وزیر بهداشت نیز این است که حوزه بهداشت را بیش ‌از پیش تقویت کنیم. باید به سمتی حرکت کنیم که به ‌موازات توجه به حوزه درمان، رشد و گسترش حوزه بهداشت نیز انجام شود، چرا که توجه به حوزه بهداشت در میان‌مدت و بلندمدت اثرات بسیار خوبی در سلامت عمومی جامعه به دنبال خواهد داشت و بار و فشار هزینه‌های درمان را از دوش مردم برمی دارد.

 

رییس فرهنگستان علوم پزشکی خاطرنشان کرد: سلامت بخش مهمی از سیاست‌های اداره یک کشور است و اگر نتوانیم به ‌درستی آن را مدیریت کنیم و سازمان‌های ذی‌ربط نیز اگر به‌ خوبی درک درستی از حوزه بهداشت و درمان نداشته باشند، اداره کشور با مشکل روبه‌رو خواهد شد و این مردم هستند که آسیب خواهند خورد.

مرندی با بیان این ‌که سلامت همگانی یعنی تمامی مردم از خدمات این حوزه بهره‌مند شوند، گفت: وقتی شعار دولت سلامت همگانی است، یعنی باید بکوشیم تمام نقاط کشور و خصوصاً حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار و محروم بتوانند از این خدمات استفاده‌های لازم را ببرند.

ارسال نظر