شناسه خبر : 19488

اختصاصی چابک آنلاین؛

آموزش تغذیه سالم به افراد هزینه‌های بخش درمان شرکت‌های بیمه‌ای را کم می کند

آموزش تغذیه سالم به افراد هزینه‌های بخش درمان شرکت‌های بیمه‌ای را کم می کند

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی، با بیان اینکه تلاش برای ارتقای دانش وآگاهی تغذیه افراد بسیارمهم است وباید افزایش یابد، گفت: وقتی فردی احتیاج به آنژیوگرافی وعمل باز قلب دارد، شرکت‌های بیمه گر، هزینه‌های سخت و سنگین درمانی را پرداخت می‌کنند ولی درهنگام آموزش برای پیشگیری از بیماری مسئولیتی را قبول نمی‌کنند.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی،  "دکتر کوروش صمدپور" درگفت وگو با چابک‌آنلاین، گفت: یکی ازمحورهای توسعه هرکشورسلامت است و سلامت یعنی پیشگیری از بیماری و آن چیزی که درحال حاضردرکشورهای پیشرفته و درحال توسعه مشاهده می‌شود افزایش مرگ و میر ناشی ازبیماری‌های غیرواگیراست و شایع ترین علت مرگ، بیماری‌های قلبی و عروقی است زیرا سبک زندگی افراد تغییر کرده و تغذیه نامناسب، عدم تحرک و مصرف دخانیات افزایش یافته است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی، با اشاره به نقش پررنگ تغذیه درسلامتی افراد، گفت: تغذیه اززمانی که مادرقصد بارداری دارد و درزمان‌های جنینی، نوزادی، کودکی و نوجوانی بسیارمهم است و اگر فردی در دوران جنینی تا نوجوانی تغذیه سالم داشته باشد در آینده دیرتر به بیماری مبتلا می‌شود و  توانایی کاربه صورت سالم در جامعه را خواهد داشت.

صمدپور، اذعان داشت که افرادی که تغذیه سالم دارند به واسطه دریافت ریزمغذی‌های خوب مانند آهن، روی، ید وکلسیم توانایی ذهنی بالاتری داشته وعملکرد با کیفیت‌تری درمدرسه، دانشگاه ومحیط کار خواهند داشت و درجامعه مولد هستند.

وی، اظهارکرد: دولت‌ها و سازمان‌هایی که مسئول سلامت افراد هستند و روی تغذیه سالم افراد سرمایه گذاری می‌کنند باید به این موارد توجه کنند البته تغذیه سالم در خیلی از موارد به غیر از توانایی مالی به موضوع ارتقای سطح آگاهی و دانش افراد بستگی دارد چه بسا خانواده‌هایی که از تمکن مالی برخوردارند ولی به بیماری کبد چرب و دیابت مبتلا هستند.  

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی، ادامه داد: اگرشرکت‌های بیمه و سازمان‌هایی که مسئول سلامت هستند این پیشگیری را انجام دهند بسیاربه صرفه خواهد بود که نوعی صرفه جویی درهزینه‌ها است .

وی اظهارکرد: درحال حاضر که بیماری‌های غیرواگیرافزایش یافته موضوع پیشگیری خیلی مهم است یعنی بایدغربالگری‌های ساده انجام شود درحال حاضر درافراد بالغ تقریبا ازهر4 نفر 1 نفر پیش دیابت دارد ومستعد دیابت است و می‌شود با یک پیشگیری ساده ابتلا به این بیماری را به تاخیر انداخت. 

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی، گفت: سرمایه گذاری روی آموزش تغذیه سالم خانواده کمک بسیاری درکاهش هزینه‌های بخش درمان شرکت‌های بیمه‌ای و دولت می‌کند.

ارسال نظر