شناسه خبر : 15535

تمام خانه‌های دارای فیش برق ازامسال مشمول بیمه می‌شوند

تمام خانه‌های دارای فیش برق  ازامسال مشمول بیمه می‌شوند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به خشکسالی و احتمال بروز خسارت به کشاورزان گفت: دولت امسال ۳ هزار میلیارد تومان بر اساس تبصره ۱۳ قانون بودجه برای صندوق توسعه بیمه کشاورزی کمک می کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل نجار روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اظهار داشت: به طور مثال اگر درآمد کشاورزی در استان ۱۵ میلیارد تومان بوده ، ۱۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: از بند خ ماده ۳۳ استمهال وام ها ، دولت سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان در سه مرحله اختصاص داد که برش شهرستانی آن نیز اعلام شده است.

وی اضافه کرد: در برنامه هفتم به دنبال این هستیم که  قانونی بیاوریم تا نگاه بهتری نسبت به خسارت های کشاورزی داشته باشیم.

 نجار با بیان اینکه در قانون مدیریت بحران کشور مواد قانونی و برنامه‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: ما موظفیم که این برنامه‌ها را عملیاتی کنیم و براساس ماده قانونی،  برنامه و بودجه باید ذیل برنامه‌های اقتصادی بودجه‌ای را در این امر تصویب کند .

وی در زمینه پیشگیری و سیاستهای ابلاغی  ادامه داد: در سال ۹۸، ۵ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان به برنامه و بودجه اعلام کردیم اما فقط برنامه و بودجه ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص داد.

 نجار با بیان اینکه امسال برای سال ۹۹ و ۱۴۰۰، ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مسیرهای قانونی اعلام کردیم ، افزود: از این میزان، ۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است که این اعتبار از طریق تفاهم‌نامه در اختیار دستگاهها  قرار میگیرد.

وی اظهار کرد : با توجه به برنامه ها و تجربه های جهانی،بحث خشکسالی را دنبال می کنیم و براساس شاخصه هایی  همچون  میزان بارش گرما و رطوبت در حال تهیه گزارشی هستیم تا تصمیمات صحیحی اتخاذ شود.

 وی یادآور شد: در روز شنبه جلسه‌ای  با وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برای بحث خشکسالی امسال و راهکارهای آن برگزار خواهد شد که تصمیمات در این جلسه گرفته می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به رانش ها و طرح جا به جایی جمعیت آن منطقه را نیازمند مطالعه عمیق و دشوار دانست و گفت: اگر برنامه جامع دارید اعتبار لازم برای آن اختصاص خواهد یافت.

نجار با تاکید بر ضرورت هم افزائی دستگاهها برای  موضوع خشکسالی اظهار داشت: بحث بحران، مدیریت جامع نگر دارد؛ ضمن آنکه ستاد مدیریت بحران باید بین دستگاه های اجرایی متولی ایجاد هماهنگی کند.

وی همچنین با تاکید براینکه بیمه حوادث اجباری و به صورت قانون درآمده  و ابلاغ شده است، تصریح کرد: اول فروردین امسال تمام خانه هایی که فیش برق دارند ، مشمول بیمه می شوند .

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نتیجه این امر را  کاهش هزینه های دولت  که منجر به تسریع پرداخت خسارت ها و ارتقای سطح کیفیت ساختمان ها می شود، عنوان کرد.

 

ارسال نظر