شناسه خبر : 15506

آئین نامه اجرایی برگزاری مناقصه بیمه خسارات مالی و جانی مشترکان گاز و برق تصویب شد

آئین نامه اجرایی برگزاری مناقصه بیمه خسارات مالی و جانی مشترکان گاز و برق تصویب شد

هیأت دولت در اجرای تکلیف مقرر در بند (ه) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، آئین نامه اجرایی مربوط به سقف و نحوه برگزاری مناقصه جهت بیمه خسارات مالی و جانی مشترکان شهری، روستایی و سکونتگاهی عشایری گاز و برق را به تصویب رساند.

به گزارش چابک آنلاین، به موجب آئین نامه فوق، سقف مبلغ مناقصه، معادل سقف اعتبارات مندرج در ردیف‌های مربوط در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و در حد وصولی ردیف‌های درآمدی مندرج در قانون مذکور و براساس نرخ‌های مقرر در مفاد بند (ه) تبصره (۶) قانون یاد شده و شامل واحدهای مسکونی و تجاری در پایان سال ۱۳۹۹ با پوشش تمامی مشترکین جدید در قالب ۲۵ درصد افزایش یا کاهش حجم قرارداد منعقد شده است.

نحوه برگزاری مناقصه نیز از طریق سازوکار قانون برگزاری مناقصات به صورت عمومی یا محدود براساس بالاترین میزان تعهدات پیشنهادی بیمه‌گران است.

همچنین براساس این مصوبه، میزان تعهدات شرکت‌های بیمه گر حداقل معادل تعهدات مناقصه سال قبل و متناسب با حق بیمه مصوب سال جاری است.

شرکت‌های بیمه گر با هماهنگی وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند با صدور بیمه نامه، مشترکین را از حقوق خود مطلع و متناسب با مبالغ دریافتی شرکت بیمه مربوط، خسارات وارد شده را جبران  کنند.

همچنین شرکت‌های بیمه گر منطقه، حوادث ناشی از موضوع این بند را در کمتر از دو ماه بررسی و حداکثر تا سه ماه پرداخت می‌نمایند خواه حوادث در بیرون یا داخل منزل اتفاق افتاده باشد.

شرکت‌های بیمه گر موظفند شرایط و ضوابط بیمه مشترکین برق و گاز را از طریق پورتال خود اعلام نمایند و شرکت‌های برق و گاز پس از عقد قرارداد با شرکت‌های بیمه گر، برای یکبار نسبت به اطلاع رسانی به مشترکین از طریق پیامک اقدام کنند.

 

ارسال نظر