شناسه خبر : 14059

اختصاصی چابک آنلاین؛

رقم پرداختی صندوق بیمه کشاورزی با خسارت وارده اختلاف فاحشی دارد/ کشاورزان از صندوق بیمه راضی نیستند!

رقم پرداختی صندوق بیمه کشاورزی با خسارت وارده اختلاف فاحشی دارد/ کشاورزان از صندوق بیمه راضی نیستند!

یک باغدار نمونه مرکبات، با بیان اینکه نگاه بیمه دربخش کشاورزی متفاوت از بیمه‌های بازرگانی است، افزود: در بخش بیمه‌های بازرگانی همچون آتش‌سوزی وخودرو شرکت‌های بیمه‌ای سعی در جلب رضایت مشتری دارند اما دربخش کشاورزی بیمه توانایی راضی کردن بیمه‌گذاران را ندارد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی،"بصیرالله آزاد نوذری" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: کشاورزان و باغداران از بیمه محصولات کشاورزی رضایت ندارند زیرا مابین رقم پرداختی توسط صندوق بیمه و خسارت وارده به کشاورز تطابقی وجود ندارد.

وی، با اشاره به عدم استقبال کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی،مدعی شد: زمانی که صندوق با این عدم استقبال از سوی کشاورزان روبرو شد بیمه محصولات را اجباری کرد یعنی درصورتی به کشاورز بذر وکود می داد که محصول خودرا بیمه کند.

این باغدارنمونه مرکبات، تعریف صندوق بیمه کشاورزی از محصول دهی باغ و همچنین فروش و قیمت گذاری محصول را متفاوت با آن چیزی که در واقعیت برای باغدار اتفاق می افتد،بیان کرد و گفت: همه این عوامل منجر به عدم تمایل باغداران برای بیمه محصول می شود.

آزاد نوذری ادامه داد: باغداران معتقد هستند که در قبال حق بیمه های سنگینی که چندین سال می پردازند و تا 10 سال هیچگونه خسارتی هم رخ نمی دهد درزمان رخ دادن خسارت خدماتی از صندوق بیمه دریافت نمی کنند.

وی،خاطرنشان کرد که بیشتر کشاورزان و باغداران از صنعت بیمه در بخش کشاورزی راضی نبوده زیرا مبلغ پرداختی بابت خسارت با هزینه واقع شده اختلاف فاحشی دارد.

این باغدار نمونه مرکبات با بیان اینکه دارای 10 هکتار باغ مرکبات است،ادامه داد: باغ وی فاقد بیمه محصول کشاورزی است  اما برای یک مجموعه دیگر خود از بیمه نامه های آتش سوزی و مسئولیت مدنی استفاده می کند.

نوذری با تاکید بر اینکه به زودی میوه داخل انبار را هم بیمه خواهد کرد، گفت: میوه روی درخت را بیمه نخواهد کرد زیرا تعاریف و توجیهات صندوق بیمه کشاورزی نمی تواند باغداران و کشاورزان را قانع کند.

 

ارسال نظر