شناسه خبر : 5307

سهم حق بیمه دولت برای محصولات کشاورزی و دامی به ۹۰ درصد رسید

سهم حق بیمه دولت برای محصولات کشاورزی و دامی به ۹۰ درصد رسید

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور از افزایش حق بیمه دولت از ۷۵ درصد به ۹۰ درصد برای محصولات کشاورزی و دامی خبر داد و گفت: این حق بیمه مخصوص استانهای محروم و کم برخوردار از جمله خراسان جنوبی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم ، تورج سعیدی در سفر به نهبندان و در دیدار با کشاورزان و دامداران این شهرستان از اجرای طرح بیمه ماشین آلات کشاورزی با حداقل سهم آورده  از هفته آینده در کشور خبر داد.

وی اظهار داشت: این طرح مربوط به ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتور و کمباین  است که از هفته آینده در کشور اجرایی می شود.

عمده خواسته بیمه گذاران  بخش کشاورزی شهرستان نهبندان عدم نقدینگی برای پرداخت حق بیمه  محصولات و دام بود که خواستار افزایش سهم تعرفه بیمه از سوی دولت و صندوق بود .

سعیدی افزود: در دو سال گذشته استان خراسان جنوبی از لحاظ تعداد دام بیمه شده سبک و سنگین در سطح کشور مقام اول را به خود اختصاص داده و ضروری است صندوق‌های بیمه توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشند.

غنچه رئیس صندوق بیمه کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: هم با بیان اینکه روزگذشته یک میلیارد و 500 میلیون تومان از غرامت کشاورزان  به حساب آنها پرداخت شد افزود: بیش از 5 هزارنفر خسارت دیده بودند که این مبلغ به حسابشان واریز شده است.

شهرستان نهبندان 61 هزار دام بیمه نشده‌اند و منتظر بیمه دارد و تاکنون حدود 1 میلیارد و یکصد میلیون تومان غرامت بیمه به دامداران نهبندان پرداخت شده است.

 


 

ارسال نظر