تمامی منازل مسکونی روستایی و شهری اردکان بیمه آتش‌سوزی شدند

تمامی منازل مسکونی روستایی و شهری اردکان بیمه آتش‌سوزی شدند

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردکان گفت:‌تمامی منازل مسکونی روستایی و شهری این شهرستان در مقابل حوادث نظیر آتش سوزی و بلایای طبیعی بیمه در سال ۱۳۹۹ شدند .

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا حسین اسماعیلی افزود: هدف از این اقدام پیشگیری از بروز خسارت به مالکان واحدها  و ترویج فرهنگ صنعت بیمه در جامعه  و جبران بخشی از زیان های وارده به منازل مسکونی از سوی بیمه است.

وی بدون اشاره به تعداد واحدهای مسکونی شهری و روستایی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی فصل پاییز و در پیش بودن زمستان و آغاز بارش ها در مناطق شهری و روستایی و احتمال وقوع سیل در منطقه ، مدیران و مسوولان دستگاه های ذیربط اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان باید در مواقع بحران با حضور سریع و به موقع خود در محل ،‌ اقدامات لازم را انجام دهند.

وی یادآور شد:  بلایای طبیعی قابل پیش بینی نیست، لذا افزایش توانمندی و حفظ آمادگی دستگاه های اجرایی به منظور رویارویی با حوادث و بلایای طبیعی جهت مقابله و کاهش اثرات آن یک اصل مهم و ضروری است.

معاون فرمانداری اردکان تصریح کرد:  در بحث مدیریت بحران تمامی دستگاه های اجرایی باید همیشه آمادگی لازم را داشته باشند تا با ارائه خدمات به موقع و مدیریت صحیح ، بتوان صدمات و خسارات را به کمترین حد ممکن کاهش داد.

اسماعیلی اظهار کرد:  رزمایشی به منظور سنجش و ارزیابی سطح آمادگی ادارات عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بدون هماهنگی  به منظور ارزیابی میزان آمادگی دستگاه های اجرایی برگزار می‌شود تا در صورت لزوم برنامه ریزی ،‌تعامل و هماهنگی و تمهیدات لازم معمول ،‌تا در زمان بحران بتوانیم حوادث را پوشش دهیم .

وی یادآور شد:‌ در بحث مدیریت بحران امکانات و تجهیزات و آمادگی و به روز بودن این امکانات خیلی مهم است و می طلبد که دستگاه های اجرایی مرتبط امکانات و تجهیزات دستگاه های ذیربط خود را احصا کنند تا در صورت کمبود امکانات بتوان قبل از وقوع بحران نسبت به رفع کمی و کاستی های موجود اقدام کنند.

این مسوول گفت: مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان با دقت و سرعت عمل نسبت به شناسایی و پیگیری نقاط بحرانی و حادثه خیز تلاش کرده و رییسان ادارات شخصاً پیگیر امور  باشند.

اردکان ۱۱۷ روستای مسکونی دارد  و مرکز این شهرستان ۱۰۵ هزار نفری در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد که شهرستان متشکل از شهرهای عقدا، احمدآباد و اردکان است.

 

ارسال نظر