شناسه خبر : 10913

اختصاصی چابک‌آنلاین

تعداد نمایندگان بیمه عمر کارآفرین بعد از غربالگری کاهشی شد

تعداد نمایندگان بیمه عمر کارآفرین بعد از غربالگری کاهشی شد

معاون امور شعب و نمایندگان شرکت بیمه کارآفرین بیان کرد: عوامل مختلفی از جمله دانش و اطلاعات ناکافی بیمه‌ای بیمه گزار، شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و تقلب و تخلفات باعث شده که شرکت‌های بیمه‌ای با احتیاط به شکایات پاسخ دهند و پرونده را با دقت بیشتری مطالعه کنند که این دقت بیش از اندازه منجر به افزایش فرآیند و زمان پرداخت خسارت شده است.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، علیرضا حجتی در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین گفت: یکی از مهمترین موضوعات مطرح در شرکت بیمه کارآفرین، کیفی سازی شبکه فروش است و در این شرکت اعتقادی به اینکه با افزایش تعداد نماینده پرتفوی بیشتری جذب شرکت می‌شود وجود ندارد.

وی افزود: دراین راستا، با غربالگری نمایندگان شبکه فروش آنهایی که فعالیت چندانی نداشتند ازشبکه نمایندگی خارج شدند و تقویت آنهایی که خوب کارمی کردند در  دستور کار قرارگرفت وبه همین دلیل تعداد نمایندگان فروش بیمه نامه عمر در سال 97 نسبت به سال 96 کاهش داشته است.

این مقام مسول در شرکت بیمه کارآفرین اظهار کرد: بیمه کارآفرین در حدود 70 مرکز تخصصی عمر درسراسر کشور دارد که هرکدام از این مراکز از 10 نفر تا 70 نفر زیرمجموعه دارند.

حجتی تصریح کرد: اعتقاد شرکت بیمه کارآفرین بر این است که یکی از مزیت های رقابتی شرکت بیمه کارآفرین نسبت به شرکت های بزرگ بیمه ای می تواند در پرداخت به موقع و سریع خسارت باشد و اگر در این زمینه کار و دقت شود می توانیم بگوییم شرکت بیمه کارآفرین نسبت به شرکت های بیمه ای دیگر یک مزیت رقابتی دارد.

وی ادامه داد: دراین خصوص، زمانیکه بیمه گزار برای دریافت خسارت به شرکت مراجعه می کند خیلی دقیق و سریع به خسارت آنها رسیدگی شده و خسارت در اسرع وقت پرداخت می شود و به دلیل رسیدگی به خسارت هایی که از قدیم مانده و پرداخت آنها به همراه پرداخت سریع خسارت های جدید، نسبت خسارت در سال 97 در رشته های غیر زندگی افزایش یافته است.

معاون امور شعب و نمایندگان شرکت بیمه کارآفرین بیان کرد: یکی دیگر از دلایل افزایش خسارت پرداختی سال 97، این است که درسیستم فن آوران هر بازخرید بیمه نامه عمر را به عنوان خسارت تعریف می کند در صورتیکه خیلی از این موارد برداشت دستی است یا کسانی که اقساط خود را پرداخت نکرده اند و طبق آیین نامه 68 از محل اندوخته آنها برداشت می شود.

حجتی افزود: ضریب خسارت در رشته فوت و حادثه و امراض خاص در بیمه نامه های عمر کمتر از 30 درصد است و نسبت خوب و معقولی نسبت به سایر رشته ها دارد.

وی در خصوص طولانی شدن مدت زمان رسیدگی به شکایات بیمه گزاران توسط شرکت های بیمه ای گفت: این موضوع به چندعامل درونی و بیرونی ارتباط دارد که یکی از این عوامل پایین بودن دانش و فرهنگ بیمهای بیمه گزار نسبت به آن خطراتی که بیمه می کند است که این موضوع منجر به شکایت به بیمه مرکزی و مراجع قضایی می شود.

حجتی گفت: اولویت بیشتر بیمه گزاران بدون توجه به تعهدات بیمه نامه  تنها با نرخ است که این موضوع از طرفی به نماینده هم مربوط است که باید اطلاعات کافی در اختیار بیمه گزار قراردهد که به دلیل از دست دادن کار و بالا رفتن نرخ اینکار را می گذارد برای مراحل بعدی و زمانیکه بیمه گزار به خسارت می خورد.

وی اظهارکرد: معضل اصلی دیگر به شرکت های بیمه ای بر می گردد و آن هم قانون شخص ثالث است که به یک قانون اجتماعی به جای قانون بازرگانی تبدیل شده و موارد زیادی وجود دارد که سبب شده شرکت های بیمه ای نسبت به قانون ومقرراتی که وجود دارد دغدغه پیدا کنند و این موضوع هم منجر به یک فرآیند رفت و برگشتی بین شرکت های بیمه ای و بیمه مرکزی می شود که زمان رسیدگی به شکایت را افزایش می دهد.

معاون امور شعب و نمایندگان شرکت بیمه کار آفرین  ادامه داد: از طرف دیگر مشکلات اقتصادی جامعه هرچقدر بیشتر شود اشخاص نسبت به حق بیمه‌ای که پرداخت می کنند و خسارتی که دریافت می کنند حساس تر شده و هر میزانی که خسارت دریافت کنند بازهم به بیمه مرکزی شکایت کرده و این رفت و برگشت ها بین بیمه مرکزی و بیمه گر و بیمه گزار فرآیند رسیدگی به شکایت را افزایش می دهد.

 وی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز بر روی سودآوری شرکت های بیمه ای و صورت های مالی تاثیرمستقیمی دارد گفت: زمانیکه شرکت های بیمه ای نقدینگی خود را در بانک های مختلف به صورت سپرده گذاری ارزی سرمایه گذاری کنند با افزایش نرخ ارز به افزایش سود خیلی بالایی می رسند که ممکن است این سود را در افزایش سرمایه یا ترمیم ذخائر ثالث یا درمان استفاده کنند.

ارسال نظر