شناسه خبر : 10822

بیمه‌گذاران قید دریافت خسارت و غرامت‌های خود را می‌زنند

بیمه‌گذاران قید دریافت خسارت و غرامت‌های خود را می‌زنند

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران معتقد است که " روند طولانی اداری دریافت خسارت به قدری به بیمه‌گذاران فشار وارد می‌کند که بسیاری از آن‌ها به دنبال دریافت غرامت بیمه تکمیل درمان خود نمی‌روند."

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، علی انصافی در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، با اشاره به دریافت 30 درصدی حق بیمه از سوی سازمان تامین اجتماعی، گفت: این سازمان خدمات خوبی به بیمه‌گذاران ارایه نمی‌دهد.

وی ادامه داد: همواره در دنیا، دولت بابت مالیاتی که از مردم دریافت می کند به صنعت بیمه کمک می کند؛ اما در ایران موضوع برعکس است سازمان تامین اجتماعی از کارگر پول را دریافت می کند و با فعالیت هایی که می کند حقوق بازنشستگی را به آنها پرداخت می کند.

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران، با اشاره به مشکلات سازمان تامین اجتماعی، مدعی شد که مدیرانی که برای کار انتخاب می شوند کار بلد نیستند و این گرفتاری ها به همین دلیل به وجود آمده است و مقصر اصلی این مساله دولت است.

انصافی در خصوص بیمه تکمیل درمان اعضای صنف متبوع خود اظهار کرد: برای بیمه تکمیل درمان اعضا در سال های مختلف قراردادهایی را با بعضی از شرکت های بیمه ای بسته ایم اما بیشتر آنها خدمات خوبی ارائه نمی دهند و اگر یک بار خسارت بالا پرداخت کنند برای سال بعد با اتحادیه قرارداد نمی بندند.

وی اذعان داشت که "اتحادیه صنف مسافربری استان تهران در گذشته با شرکت بیمه آسماری در زمینه بیمه تکمیل درمان قرارداد داشته و اعضای اتحادیه از خدمات آن شرکت بیمه ای راضی بوده اند."

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران، گفت که در زمینه دریافت خسارت بیمه شخص ثالث نیز مشکلاتی بین بیمه گذاران و شرکت های بیمه گر وجود دارد و افزود: البته در حال حاضر روند دریافت خسارت بیمه شخص ثالث از شرکت بیمه ایران بسیار بهتر شده است.

انصافی اذعان داشت که تعداد اعضای اتحادیه صنف مسافربری استان تهران در حدود 115 عضو است اما با توجه به گرفتاری های اخیر اقتصادی تعدادی از اعضای این اتحادیه جواز خود را تحویل داده اند و از اتحادیه خارج شده اند.

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران، در خصوص سرویس مدارس گفت که در حال حاضر آن دسته از سرویس ها که به صورت خودرو سواری هستند زیر نظر اتحادیه مسافربری نیستند اما آن دسته از سرویس مدارس که به صورت مینی بوس هستند تحت نظر اتحادیه مسافربری هستند و همگی بیمه هستند.

 انصافی با بیان اینکه سرویس های مدارس از زمان تعطیلی مدارس بیکار شده اند، در خصوص آن دسته از سرویس های مدارس که تحت نظر اتحادیه مسافربری نیستند، گفت: بسیاری از این افراد به دلیل درآمد پایین( در حدود ماهی یک میلیون و 200 هزار تومان) توان پرداخت حق بیمه سازمان تامین اجتماعی که حدود 550 هزار تومان است را نداشته اند که خود را بیمه کنند.

ارسال نظر