شناسه خبر : 24822

مراقبت از پوست با سبک زندگی سالم

مراقبت از پوست با سبک زندگی سالم

بسیاری از افراد به بهانه‌های مختلف نسبت به مراقبت از پوست خود غافل هستند با این حال می‌توان با انجام برخی اقدامات ساده و موثر به حفظ سلامت پوست خود کمک کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مراقبت از پوست و انتخاب سبک زندگی سالم می تواند به  تاخیر در روند طبیعی پیری  و جلوگیری از بروز  مشکلات مختلف پوستی  کمک کند.

سایت اطلاع رسانی "مایو کلینیک" به چند توصیه در این زمینه پرداخته است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

۱) یکی از مهم ترین راه های  مراقبت از پوست ، محافظت از آن در برابر نور خورشید است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث ایجاد چین و چروک، لکه های ناشی از افزایش سن و سایر مشکلات پوستی و همچنین افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست شود.

بنابر گزارش دویچه‌وله، توصیه‌های همیشگی و مهم برای مراقبت از پوست در برابر آفتاب و اشعه فرابنفش به ویژه در روزهای گرم تابستان شامل موارد زیر است:

از نور خورشیدِ ظهر پرهیز کنید

از ساعت ۱۱ صبح تا سه بعدازظهر از نور مستقیم خورشید پرهیز کنید زیرا پرتو فرابنفش خورشید (UV) در این زمان در بیشترین حد خود است. در این مدت زمان، حتی نشستن در سایه نیز بی‌خطر نیست، زیرا بازتاب نور خورشید این پرتوها را به بدن منتقل می‌کند.

پوشش مناسب داشته باشید

با پوشیدن لباس مناسب خود را از شر پرتو فرابنفش خورشید در امان نگه دارید. بهترین انتخاب، پوشیدن لباس آستین بلند و استفاده از کلاه‌های لبه‌دار است.

کرم‌های ضدآفتاب مناسب استفاده کنید

کرم‌های ضدآفتاب مناسب برای خود تهیه کنید. انتخاب کرم متناسب با شرایط جویِ محل زندگیِ شما، نیازمند مشورت با یک متخصص است.

از عینک آفتابی استفاده کنید

تابش آفتاب شدید سبب می‌شود چشم‌ها آسیب جدی ببینند. این آسیب‌ها طی چندین سال به شبکیه چشم صدمات جدی می‌زنند یا به کدر شدن عدسی منجر می‌شوند.

۲) سیگار نکشید. سیگار کشیدن پوست را پیرتر نشان می دهد و باعث ایجاد چین و چروک می شود. سیگار کشیدن رگ‌های خونی ریز در خارجی‌ترین لایه‌های پوست را باریک می‌کند که منجر به کاهش جریان خون در آنها می شود. سیگار کشیدن همچنین باعث کاهش اکسیژن و مواد مغذی پوست که برای سلامت آن حیاتی هستند، می شود.

۳) برخی از فعالیت های روزمره ممکن است به پوست آسیب برسانند. برای مثال آب داغ و نیز حمام کردن طولانی، چربی های پوست را از بین می برد. زمان حمام یا دوش گرفتن خود را محدود کنید و از آب ولرم – به جای داغ – استفاده کنید. همچنین برای محافظت کردن از پوست توصیه می‌شود که از کرم و مرطوب کننده مناسب استفاده کنند.

۴) داشتن یک رژیم غذایی سالم به سلامت پوست کمک می کند. مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی مصرف کنید.

۵) استرس کنترل نشده می تواند پوست را حساس تر کند و باعث بروز آکنه و سایر مشکلات پوستی شود. به منظور داشتن پوستی سالم سعی کنید اقداماتی را در جهت کنترل و مدیریت استرس خود انجام دهید.

ارسال نظر