شاخص برخورداری جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در تهران به ۸۰ درصد می‌رسد

شاخص برخورداری جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در تهران به 80 درصد می‌رسد

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: طی سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در تهران از ۶۷ به ۷۳ درصد رسیده است که تا پایان امسال این شاخص به ۸۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "عباسعلی مصرزاده" با اشاره به روند افزایشی نصب انشعاب فاضلاب در شهر تهران اظهار داشت: نصب 73 هزار فقره انشعاب فاضلاب طی امسال در دستور کار شرکت فاضلاب تهران قرار داشت که در 8 ماهه نخست امسال، 42 هزار  انشعاب فاضلاب در مناطق مختلف شهر تهران نصب و واگذار شده است.

وی ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۱ در  تهران حدود ۷۳۴ هزار فقره از انشعاب فاضلاب مشترکان نصب و امکان بهره‌برداری از شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری برای آنان مهیا شده بود و هم اکنون تعداد مشترکان به 776 هزار فقره افزایش یافته است، این عملکرد در 8 ماه سال جاری دارای رشد بی‌سابقه‌ای نسبت به میانگین نصب انشعابات سنوات گذشته است.

مصرزاده در ادامه افزود: با هدف تسریع در عملیات نصب انشعاب فاضلاب و به‌منظور خدمت‌رسانی به شهروندان، از دی ماه عملیات نصب انشعاب فاضلاب در منطقه 18 تهران برای نصب 10 هزار انشعاب در محدوده‌ بلوار خلیج فارس و نوروز آباد آغاز می‌شود.

به گفته مصرزاده با  نصب گسترده انشعاب در سال‌جاری تقریبا بیش از 80 درصد از جمعیت شهر تهران از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی برای تکمیل پروژه‌های فاضلاب در شهر تهران در سال‌جاری شامل اجرای 230 کیلومتر شبکه فاضلاب، احداث واحدهای 7 و 8 تصفیه‌خانه جنوب با جمعیت تحت پوشش یک میلیون و 200 هزار نفر، ساخت پکیج تصفیه در منطقه 22، ارتقا و توسعه تصفیه‌خانه شهرک قدس برای تحت پوشش قرار دادن 177 هزار نفر از جمعیت شهر تهران در دستور کار است و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها تا پایان امسال طرح فاضلاب تهران به پیشرفت ۷۴.۸ درصدی می‌رسد.

طرح فاضلاب تهران از سال 1374 در گستره‌ای به مساحت 70 هزار هکتار در مناطق 22 گانه تهران برای پوشش ۱۱.۴ میلیون نفر جمعیت آغاز به‌کار کرده است و تاکنون در این طرح 776 هزار فقره انشعاب و ۷.۴ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب اصلی و نیمه اصلی اجرا شده است.

ارسال نظر