شناسه خبر : 50125

اختصاصی چابک آنلاین؛

تمام هدفم کسب مدال المپیک در بوکس است

تمام هدفم کسب مدال المپیک در بوکس است

در سال ۱۴۰۰ در مسابقات بوکس قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در شهر بلگراد، صربستان توانست نخستین مدال تاریخ بوکس( بعد از ۸۵ سال) را در مسابقات قهرمانی جهان کسب کند.

چابک آنلاین، مهدیه دریابیگی، دانیال شه بخش جوان ۲۵ ساله ، همان بوکسور افتخار آفرین است که این روزها در اردوی تیم ملی به سر می برد و به رویای مدال المپیک فکر می کند.

شه بخش آن قدر انگیزه دارد که به هیچ چیز غیر از رسیدن به این رویا فکر نمی کند.

چابک آنلاین: بعد از ۸۵ سال شما موفق شدید طلسم ناکامی ها را شکسته و در سطح جهانی برای بوکس مدال بیاورید، در کل به عنوان یک بوکسور حرفه ای چقدر دستمزد دارید؟

دانیال شه بخش: خدا را شکر که با تلاش تیمی این افتخار نصیب من شد که طلسم به دستان من شکسته شود.

 بعد از این اتفاق فدراسیون ۱۰ میلیون تومان به من پاداش داد، البته فدراسیون جهانی بیشتر توجه کرد، اما هیچ چیز از انگیزه من کم نشد و من نهایت تلاش خود را می کنم که در جای جای دنیا پرچم عزیز کشورم را به اهتزاز در آورم. در مورد حقوق هم باید بگویم حدود پنج میلیون تومان دستمزد می گیرم و اینکه حدود  هشت ماهی است که هیچ حقوقی دریافت نکردم،  ولی هدفم چیز دیگری است و فدراسیون بوکس هم تلاشش را می کند که مشکلات را رفع کند.

چابک آنلاین: بوکس در ایران لیگ حرفه ای منظمی ندارد  چرا؟

دانیال شه بخش: لیگ کشوری داریم و استارت خوبی هم خورد ،اما هشت ماهی می گذرد که ورزشکاران مبلغی را دریافت نکردند و خیلی از ورزشکاران قرارداد بستند ولی متاسفانه تاکنون مبلغی را دریافت نکردند.

همه می دانند که کار ما ورزش بوده  و ورزش هم شغل محسوب می شود . 

ما همه جوانی مان را گذاشتیم و اگر نخواهیم مبلغی را دریافت کنیم ادامه این راه مطمئنا سخت تر می شود.

ما جوان هستیم و انگیزه داریم ،ولی اگر دستمزدی دریافت کنیم انگیزه مان  دو چندان می شود. 

اما حتما می دانید که  از خیلی ورزش های کشور عقب هستیم هرچند که با وجود تمام مشکلات، تنها افتخاری که در  کلکسیون بوکس کم بوده، مدال المپیک است که  اطمینان دارم که آن هم کسب می شود.

ما مدال جهانی نداشتیم اما خوشبختانه توانستیم کسب کنیم پس مدال المپیک هم می شود کسب کرد.

چابک آنلاین:چه تفاوتی بین دستمزد بوکسورها وجود دارد؟

دانیال شه بخش: در این خصوص باید بگویم من دوست های زیادی در خارج از کشور دارم ( قزاقستان،ازبکستان و هند)  خیلی هدایای ارزشمند کسب کردند و ما هم می توانیم این امر را در بوکس بیاوریم و بتوانیم  انگیزه زیادی بشویم برای نسل آینده.

من در سن سیزده سالگی این رشته ورزشی را انتخاب کردم.

 در آن سن فقط عشق و علاقه من را به طرف این رشته ورزشی کشاند، حقیقتا موضوع مالی برایم مطرح نبود و هنوزم که هنوز همانطور هستم.

 چابک آنلاین:فدراسیون بوکس چه اقداماتی برای رفع مشکلات شما انجام داده است؟

دانیال شه بخش: می دانم ریاست فدراسیون و مدیر تیم های ملی و نایب رییس فدراسیون  هزینه ایاب و ذهاب و همینطور خرج و مخارج تورنمنت ها را برعهده دارند.

چون کمک پرداخت هایی که از سوی وزارت ورزش می شود کفاف کار بوکس نیست ، چون همیشه باید در رقابت‌ها باشیم .

در آخر از فدراسیون و مسئولان تشکر می کنم و همچنین تشکر ویژه از مربی ام که همیشه در اردو کنار من هست.

در ورزش ،ما همیشه برای به اهتزاز در آوردن پرچم کشور جنگیدیم من هم با تمام تلاشم پیش می روم و برای افتخار کشورم و از مردم می خواهم برای ما دعا کنند تا در بازی های گزینشی المپیک هم موفق شویم .

 

ارسال نظر