شناسه خبر : 32895

۲۰ درصد روستا های کشور با تنش آبی مواجه هستند

۲۰ درصد روستا های کشور با تنش آبی مواجه هستند

معاون وزیر نیرو گفت:در تلفیق بودجه ۲ مصوبه بسیار خوب در حوزه آب و فاضلاب به ویژه آب و فاضلاب روستایی مطرح شده است به طوری که تا پایان دولت هیچ تنش آبی در کشور نداریم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقا زاده معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: حدود ۲۰ درصد روستا های کشور با تنش آبی مواجه هستند و باتوجه به شعار دولت سیزدهم جهاد آب رسانی آغاز شده است به طوری ۱۰ هزار روستا در دست اجرا است که از این تعداد ۷ هزار روستا توسط برخی از شرکت‌ها در دست است و ۳ هزار مورد دیگر هم توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

او گفت: در تلفیق بودجه مجلس ۲ مصوبه بسیار خوب در حوزه آب و فاضلاب به ویژه آب و فاضلاب روستایی مطرح کرده است به طوری که تا پایان دولت هیچ تنش آبی در کشور نداریم.

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از سال گذشته ۳۱ استان کشور با ۴۷۱ پروژه جهاد آبرسانی تعریف شده و در حال اجرا است. میزان پیشرفت این پروژه‌ها حسب شرایط مناطق مختلف کشور متفاوت است.

آقازاده گفت: بر اساس نظارت‌‎های میدانی و گزارش‌های دریافتی از استان‌ها، می‎‌توان گفت میزان پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها به طور میانگین ۲۸.۵ درصد است.

 

ارسال نظر