شناسه خبر : 30632

۳.۵ میلیون مترمکعب پساب به شهرداری تهران تحویل داده شد

۳.۵ میلیون مترمکعب پساب به شهرداری تهران تحویل داده شد

از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون مترمکعب پساب به شهرداری مناطق یک، ۲ و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران تحویل شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  اتابک صفر خان لو دیر امور نظارت بر بهره‌برداری تصفیه‌خانه‌های فاضلاب محلی شرکت فاضلاب تهران گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب پساب تصفیه‌خانه شهرک قدس به شهرداری منطقه ۲ تهران با هدف آبیاری فضای سبز نواحی ۲ و ۴ و برج میلاد و حدود یک میلیون متر مکعب پساب به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز برای آبیاری پارک پردیسان (از طریق پمپاژ) واگذار شده است.

 صفرخان‌لو گفت: همچنین ۷۵۰ هزار مترمکعب از پساب تولیدی در تصفیه‌خانه شهرک شهید محلاتی برای آبیاری فضای سبز شهرک محلاتی و کمربند سبز (جنگل‌کاری کوه‌پایه شمال تهران) به شهرداری منطقه یک واگذار شده است.

او با بیان اینکه این میزان از پساب واگذار شده حدود ۲۵ درصد از ظرفیت تولید را شامل می‌شود، گفت: با تکمیل خطوط انتقال و ایستگاه‌های پمپاژ توسط مناطق ۵ و ۶ شهرداری تهران میزان پساب قابل واگذاری در سال آینده تا ۵ میلیون مترمکعب افزایش خواهد داشت.

به گفته او، هم‌اکنون شرکت فاضلاب تهران امکان تخصیص پساب تصفیه‌خانه‌های محلی ازجمله تصفیه‌خانه‌های شهرک محلاتی، صاحب‌قرانیه، قیطریه، زرگنده، اکباتان و شهرک غرب برای متقاضیان استفاده از پساب، در محدوده‌های قابل واگذاری را دارد

 

ارسال نظر