بیمه میهن

بیمه های باربری و آتش سوزی بیمه میهن شامل موارد زیر است .

به گزارش چابک آنلاین ، بیمه آتش سوزی : موضوع بیمه آتش‌سوزی، تأمین خسارت و جبران زیان‌های مالی و مادی است که بر اثر وقوع خطر آتش‌سوزی به اموال ودارائی‌های منقول و یا غیرمنقول بیمه گذار اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی وارد می‌شود.

بنابراین در بیمه آتش‌سوزی، خسارت‌های مالی مورد تأمین قرار می‌گیرند نه خسارت‌های جانی و بدنی. لذا، درصورتیکه صدمه‌ای به افراد برسد، معمولاً این بیمه آنرا پوشش نمی‌دهد. لازم به ذکر است که خسارت وارد به اموال اشخاص ثالث بر اثر وقوع آتش‌سوزی که مطابق قانون، موجب مسئولیت و پاسخ‌گویی بیمه‌گذار شود نیز همراه پوشش خطر آتش‌سوزی یا به‌طور جداگانه از طریق بیمه نامه مسئولیت مدنی مورد تأمین بیمه‌گران قرار می‌گیرند.بیمه آتش‌سوزی مانند سایر شاخه‌های بیمه اموال، شامل اصل غرامت، قاعده جانشینی، اصل حسن نیت، قاعده نفع بیمه‌ای و قاعده نسبی سرمایه و حق‌بیمه می‌باشد.

بازار هدف

انواع بیمه نامه آتش سوزی عبارتند از :

کارخانجات صنعتی ، مراکز غیرصنعتی و انبارها و منازل مسکونی

بیمه نامه منازل مسکونی:

بنا به درخواست بیمه‌گذار واحد مسکونی، علاوه بر خطرهای حریق، انفجار و صاعقه در برابر کلیه خطرهای اضافی با سرمایه دلخواه و به قیمت روز تحت پوشش قرار می‌گیرد و حق بیمه سالانه آن با توجه به ارزش ساختمان و اثاث منزل و خطرهای بیمه شده محاسبه خواهد شد.

بیمه نامه غیر صنعتی و انبارها:

سرمایه ارزش اعیانی ساختمان و تاسیسات منصوبه، ارزش دکوراسیون و اثاثه اداری، و موجودی‌های کالا در این بیمه‌نامه تحت پوشش قرار می‌گیرند. واحدهای تجاری، اداری، مجموعه‌های رفاهی، آموزشی، خدماتی، وانبارها از جمله مراکزی هستند که در این طبقه قرار می‌گیرند. بنابراین طیف وسیعی از مشاغل و اصناف در این گروه قرار دارند. نرخ بیمه‌نامه آتش‌سوزی برای هریک از مشاغل زیرگروه (غیر صنعتی) مستقیما با ماهیت ریسک و شدت و تواتر ریسک حریق در آن شغل و شرایط محیطی و ایمنی محل مورد بیمه مرتبط است و طبیعی است که واحدهایی که از شرایط ایمنی بهتری نسبت به سایرین برخوردارند حق بیمه کمتری برای تحت پوشش قرار دادن اموال خود پرداخت نمایند.

بیمه نامه صنعتی:

شامل تمامی کارخانجات صنایع غذایی، آشامیدنی، دخانیات، نساجی، پوشاک، چرم، چوب، کاغذ، مقوا، چاپ و صحافی، شیمیایی، محصولات کانی غیرفلزی، فلزات اساسی و صنایع متفرقه می‌شود.

ساختمان، تأسیسات، ماشین‌آلات، مواد اولیه موجود و محتویات هر یک از مراکز یاد شده را می‌توان در مقابل خطرهای آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه و همچنین کلیه خطرهای اضافی به قیمت روز بیمه نمود.

بیمه باربری :

بیمه ‌حمل‌ و نقل‌ کالا بیمه‌ای‌ است‌ که‌ بموجب‌ آن‌ بیمه‌ گر در مقابل‌ حق‌ بیـمه‌ای‌ که ‌از بـیمه‌ گذار دریافت‌ میکند متعهد میشود چنانچه‌ در جریان‌ حمل‌ کالا از نقطه‌ای‌ " مبداء حمل‌" به‌ نقطه دیگر "مقصد حمل‌ کالا"، در نتیجه‌ وقوع‌ خط‌رهای‌ موضوع‌ بیمه‌ ، کالا تلف‌ شده‌ و یا دچار خسارت شود و یا بیمه گذار هزینه هائی در رابطه‌ با این‌ خط‌رات ‌متحمل‌ شود زیان وارده‌ را جبران‌ نماید.

انواع بیمه نامه:

بیمه حمل و نقل وارداتی-صادراتی-داخلی

بیمه نامه وارداتی خط‌راتی‌ که‌ کالاهای‌ خریداری‌ شده ‌توسط‌ شرکتها و بازرگانان ‌ایرانی‌ از کشورهای‌ مختلف‌ جهان‌ را تهدید می‌ کند مورد پوشش‌ قرارمی‌ دهد که‌ این‌ پوشش ‌از کشور مبداء "کشوری‌ که‌ کالا از آن‌ خریداری‌ شده‌" تا مقصد "انباربیمه‌ گذار" میباشد.

به عکس در بیمه نامه صادراتی مبدا بیمه نامه در داخل کشور و مقصد آن در خارج از کشور می باشد.

لازم به ذکر است که بیمه نامه های وارداتی و صادراتی تابع شرایط استاندارد A و یا B و یا C و یا Total loss می باشد.

بیمه نامه های داخلی

این بیمه نامه در راستای حمایت از تولیدکنندگان و تجاری که در داخل کشور فعالیت می¬کنند به آنان ارائه میشود و کلیه تولیدات و محمولاتی که توسط تولیدکنندگان و تجار در بین شهرهای جمهوری اسلامی ایران جابجا میشوند توسط این بیمه نامه تحت پوشش قرار میگیرند. بیمه نامه های حمل داخلی تابع شرایط و مقررات داخل کشور بوده و برحسب توافق بیمه گر و بیمه گذار خطرات متنوعی را تحت پوشش قرار میدهد .

معمولا" برای حمل کالاهای مورد بیمه در داخل کشور " خسارت های وارده به کالا که مستقیما" ناشی از آتش سوزی و حادثه وسیله نقلیه ( تصادف ، تصادم ، واژگون شدن و پرت شدن وسیله نقلیه ) باشد،" تحت عنوان خطر اصلی تحت پوشش قرار میگیرد. سایر خطرات بنا به درخواست بیمه گذار، بعنوان خطر اضافی مد نظر قرار می¬گیرد و درصورت توافق بیمه گر و پرداخت حق بیمه اضافی تحت پوشش قرار می گیرند. بیمه حمل و نقل داخلی: این بیمه نامه محموله¬هایی که مبداء و مقصد و مسیر حمل آنها در محدوده جغرافیائی ایران قرار دارد را شامل می شود . خطرات تحت پوشش در بیمه های باربری داخلی به دو دسته اصلی و اضافی تقسیم می شوند.

الف ) خطرات اصلی :

شامل " حادثه وسیله نقلیه (تصادم، تصادف و واژگونی) و آتش سوزی " می باشد.

ب) خطرات اضافی :

  • خسارات ناشی از بارگیری و تخلیه
  • سرقت کلی کالا با کامیون حامل کالا
  • 3برخورد کالا با اجسام خارجی
  • ریزش کوه
  • مسئولیت راننده
  • پرت شدن کالا از روی کامیون حامل کالا
  • واژگونی

بازار هدف

شرکتهای حقوقی و حقیقی واردات کننده و صادر کننده محمولات

 

 

ارسال نظر