بیمه کارآفرین

بیمه نامه‌های مهندسی بیمه کارآفرین به شرح زیر است .

به گزارش چابک آنلاین ، بیمه تمام خطر پیمانکاران:بیمه ای است که پروژه های درحال احداث عمرانی و ساختمانی که ارزش مصالح در آنها از ارزش اقلام مورد نصب بیشتر میباشد از قبیل ساختمان، پل، سد، راه، تونل، فرودگاه، موج‌شکن، اسکله، خطوط انتقال آب و فاضلاب، مخازن بتنی، پروژههای آبیاری زهکشی و مانند آن را تحت پوشش قرار میدهد.

اهداف و مزایا

براساس پیشنهاد کتبی بیمه‌گذار مذکور در جدول مشخصات (پیشنهادی که به شرکت سهامی بیمه کارآفرین که از این پس بیمه‌گر نامیده می‌شود تسلیم گردیده) و نیز به استناد پاسخهای مندرج در پرسشنامه تکمیل شده از طرف بیمه‌گذار و سایر اظهارات کتبی او که به منظور درج در بیمه‌نامه صورت می‌گیرد، درصورتی که بیمه‌گذار حق بیمه را در زمان مقرر پرداخت کرده باشد به موجب این بیمه‌نامه و با رعایت استثنائات، مقررات و شرایط مندرج در آن و یا الحاقی‌های مربوط ، بیمه‌گر خسارت بیمه‌گذار را به شرح زیر جبران می‌نماید :

استثنائات عمومی

بیمه‌گر اتلاف یا آسیب وارده و یا مسئولیت مدنی را که به طور مستقیم یا غیر مستقیم، به علت یا در نتیجه یکی از عوامل زیر ایجاد و یا به سبب آن تشدید گردد جبران نخواهد کرد :

الف ) جنگ، هجوم، عمل دشمن خارجی،عملیات خصمانه (خواه جنگ اعلام شده یا نشده باشد)،جنگ داخلی، یاغیگری ، بلوا، انقلاب یا قیام، شورش ، اعتصاب کارگران یا تعطیلی کارخانه از طرف کارفرما در مقابله با اعتصاب کارگران، جنبش‌های دسته جمعی، در دست گرفتن قدرت به وسیله قوای نظامی یا از طریق غیر قانونی یا از طرف اشخاصی با سوءنیت که با نام یا با ارتباط با هر گونه تشکیلات سیاسی انجام گیرد. توطئه، توقیف، ضبط و مصادره، تخریب، یا زیان وارد به اموال بنا به دستور دولت عملی یا قانونی (DE JURE OR DE FACTO) یا هر مقام صلاحیتدار عمومی.

ب ) واکنشهای هسته‌ای، تشعشعات اتمی یا آلودگی‌های رادیواکتیو

ج ) عمل یا سهل‌انگاری عمدی بیمه‌گذار یا نمایندگان وی.

د ) توقف کار به طور کلی یا جزئی

هرگاه در جریان طرح یا تعقیب دعوای قضایی یا هرگونه دادرسی دیگر، بیمه‌گر به استناد استثنائات بند "الف" اعلام دارد که از بین رفتن، ویرانی، آسیب‌دیدگی یا مسئولیتی مشمول این بیمه­نامه نیست، اثبات این که چنین مواردی مشمول بیمه­نامه می‌باشد به عهده بیمه‌گذار است.

مدت بیمه

مسئولیت بیمه‌گر حتی اگر تاریخ مقدم دیگری در جدول مشخصات قید شده باشد پس از شروع کار یا پس از آن که اقلام مذکور در جدول مشخصات در محل عملیات ، تخلیه شد آغاز می‌شود .

مسئولیت بیمه­گر برای قسمتهایی از کار قرارداد مورد بیمه که تحویل شده یا به بهره­برداری رسیده است پایان یافته تلقی می­شود.

اعتبار بیمه­نامه حداکثر در تاریخی که در جدول مشخصات قید شده منقضی می­شود و تمدید مدت آن تنها با موافقت قبلی و کتبی بیمه­گر ممکن می­باشد .

بیمه تمام خطر نصب:

 

بیمه ای است که پروژه های درحال احداث تأسیساتی و سازهای که ارزش اقلام مورد نصب در آنها از ارزش مصالح بیشتر میباشد از قبیل کارخانجات، نیروگاهها، پالایشگاهها، خطوط انتقال نیرو (نفت، گاز، برق)، پتروشیمی، سیستمهای مخابراتی، اسکله های نفتی و ... را تحت پوشش قرار میدهد.

اهداف و مزایا

براساس پیشنهاد کتبی بیمه‌گذار مذکور در جدول مشخصات (پیشنهادی که به شرکت سهامی کارآفرین که از این پس بیمه‌گر نامیده می‌شود تسلیم گردیده) و نیز به استناد پاسخهای مندرج در پرسشنامه تکمیل شده از طرف بیمه‌گذار و سایر اظهارات کتبی او که به منظور درج در بیمه‌نامه صورت می‌گیرد، درصورتی که بیمه‌گذار حق بیمه را در زمان مقرر پرداخت کرده باشد به موجب این بیمه‌نامه و با رعایت استثنائات، مقررات و شرایط مندرج در آن و یا الحاقی‌های مربوط ، بیمه‌گر خسارت بیمه‌گذار را به شرح زیر جبران می‌نماید:

استثنائات عمومی

بیمه‌گر اتلاف یا آسیب وارده و یا مسئولیت مدنی را که به طور مستقیم یا غیر مستقیم، به علت یا در نتیجه یکی از عوامل زیر ایجاد و یا به سبب آن تشدید گردد جبران نخواهد کرد :

الف) جنگ، هجوم، عمل دشمن خارجی، عملیات خصمانه (خواه جنگ اعلام شده یا نشده باشد)، جنگ داخلی، یاغیگری ، بلوا، انقلاب یا قیام، شورش ، اعتصاب کارگران یا تعطیلی کارخانه از طرف کارفرما درمقابله با اعتصاب کارگران, جنبش‌های دسته جمعی, در دست گرفتن قدرت به وسیله قوای نظامی یا از طریق غیر قانونی یا از طرف اشخاصی با سوء نیت که به نام یا با ارتباط با هر گونه تشکیلات سیاسی انجام گیرد، توطئه، توقیف، ضبط و مصادره, تخریب یا زیان وارد به اموال، بنا به دستور دولت عملی یا قانونی (DE JURE OR DE FACTO) یا هر مقام صلاحیتدار عمومی.

ب) واکنشهای هسته‌ای, تشعشعات اتمی یا آلودگی‌های رادیواکتیو .

پ ) عمل یا سهل‌انگاری عمدی بیمه‌گذار یا نمایندگان وی.

ت) توقف کار به طور کلی یا جزئی .

هرگاه در جریان طرح یا تعقیب دعوای قضایی یا هرگونه دادرسی دیگر، بیمه‌گر به استناد استثنائات بند "الف" اعلام ‌دارد که از بین رفتن، ویرانی، آسیب‌دیدگی یا مسئولیتی مشمول این بیمه نیست، اثبات این که چنین مواردی مشمول بیمه می‌باشد به عهده بیمه‌گذار است.

مدت بیمه

مسوولیت بیمه‌گر حتی اگر تاریخ مقدم دیگری در جدول مشخصات قید شده باشد، پس از شروع کار یا پس از آن که اقلام مذکور در جدول مشخصات در محل نصب تخلیه شد آغاز می‌شود و به محض تحویل کار یا انجام نخستین آزمایش ساده یا آزمایش با بار, بنابر اینکه کدامیک زودتر انجام ‌شود و حداکثر چهار هفته بعد از شروع آزمایش‌ها پایان می‌پذیرد، مگر آن که قبلا" به طور کتبی توافق دیگری شده باشد.

اگر آزمایش و یا بهره‌برداری یا تحویل تنها نسبت به بخشی از تاسیسات یا نسبت به یک یا چند ماشین انجام گیرد، تامین بیمه‌گر و کلیه مسئوولیتهای مربوط به این بخش از تاسیسات و ماشین یا ماشین‌ها خاتمه می‌پذیرد و نسبت به قسمتهای دیگر تاسیسات یا ماشین‌های دیگر ادامه می‌یابد.

نسبت به اشیاء دست دوم مورد نصب تعهد بیمه‌گر در لحظه شروع آزمایش خاتمه می‌یابد.

اعتبار بیمه حداکثر در تاریخی که در جدول مشخصات قید شده منقضی می‌شود و تمدید مدت آن تنها با موافقت قبلی و کتبی بیمه‌گر ممکن می‌باشد.

بیمه ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاری:

بیمه ای که تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاران (معمولاً متحرک و سنگین) از قبیل لودر، بولدوزر، گریدر، جرثقیل، سنگشکن، کارخانه تولید بتن، لیفتراک و مانند آن که ابزار کار پیمانکاران جهت اجرای کار پروژه ها میباشد را تحت پوشش قرار میدهد. درواقع این بیمه هرگونه زیان یا خسارتی را که بهرعلت جز موارد مستثنی شده درحین کار در زمان احداث یا بهره برداری، درمواقع تعطیل کار و یا زمان نگهداری به ماشین آلات وارد آید، جبران مینماید.

بیمه سازه های تکمیل شده:

تمام موضوعات بیمه ای که در زمان احداث میتوانستند تحت پوشش بیمه CAR قرار گیرند در زمان بهره برداری میتوانند تحت پوشش بیمه CECR قرار داده شوند. براساس این بیمه نامه بیمه گذار دربرابر زیانها و خسارات فیزیکی ناگهانی و غیرقابل پیش بینی که نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد دراثر عوامل و حوادثی که در بیمه نامه نامبرده شده پوشش بیمه ای خریداری مینماید

 

بیمه شکست ماشین آلات:

تمام موضوعات بیمه ای که در زمان احداث میتوانستند تحت پوشش بیمه EAR قرار گیرند در زمان بهره برداری میتوانند تحت پوشش بیمه MB قرار داده شوند. بعبارت دیگر این بیمه خسارات فیزیکی ناگهانی و غیرقابل پیش بینی ناشی از شکست ماشین آلات و شکست ابزارهای مکانیکی و الکتریکی داخل آنها را جبران مینماید.

 

بیمه تجهیزات الکترونیکی:

کلیه تجهیزات و دستگاه هائی که ارزش قطعات الکتریکی و الکترونیکی از ارزش قطعات مکانیکی در آنها بیشتر باشد مانند تجهیزات رادیو تلویزیونی، مخابراتی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی، اندازه گیری، نقشه برداری، پزشکی، کامپیوتری و ... تحت پوشش این بیمه قرار میگیرند. در واقع این بیمه یک بیمه حوادث برمبنای تمام خطرات است که خسارتهای فیزیکی ناگهانی و غیرقابل پیش بینی را که بر موضوع مورد بیمه وارد آید جبران میکند.

 

بیمه فساد کالا در انبار سردخانه:

این بیمه خسارتهای وارد به مواد یا کالاهای انبار شده در سردخانه را که بدلیل بروز اشکال در سیستم تبرید سردخانه حادث میشود، تحت پوشش قرار میدهد

 

بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان:

 

ساختمانهای مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی و درمانی بگونه‌ای که برای هر سازه مثلاً یک برج یک بیمه‌نامه واحد صادر میشود.

تذکر: برای پروژه‌های انبوه‌سازی که از چندین بلوک ساختمانی تشکیل گردیده میتوان یک بیمه‌نامه واحد صادر نمود اما ازآنجائیکه در پایان بیمه‌نامه‌ها به ذینفعان (مالکین ساختمانها) تحویل داده میشود بهتر است برای هر بلوک یک بیمه‌نامه مجزا صادر گردد.

 

بیمه عدم النفع ناشی از شکست ماشین آلات:

هرگاه بر اثر یکی از خطرات تحت پوشش در بیمه شکست ماشین آلات، خط تولید یک کارگاه یا کارخانه با توقف ناخواسته مواجه شود در آن صورت سود از دست رفته ناشی از وقفه در کار تحت پوشش این بیمه خواهد بود.

اهداف و مزایا

بیمهای است که پروژههای درحال احداث عمرانی و ساختمانی که ارزش مصالح در آنها از ارزش اقلام مورد نصب بیشتر میباشد از قبیل ساختمان، پل، سد، راه، تونل، فرودگاه، موج‌شکن، اسکله، خطوط انتقال آب و فاضلاب، مخازن بتنی، پروژههای آبیاری زهکشی و مانند آن را تحت پوشش قرار میدهد.

 

ارسال نظر