بیمه حکمت صبا؛

قانون هر شخصی را که در نتیجه فعالیت روزمره خود ( انجام یا ترک فعل ) باعث ایجاد خسارت ( جانی و مالی ) به اشخاص دیگر شود را مسئول خسارت شناخته و او را موظف و مکلف می داند نسبت به جبران خسارت مذکور اقدام نماید . شرکت های بیمه برخی از این مسئولیت ها را تحت پوشش بیمه قرار می دهند و خسارت های ناشی از آنها را به عنوان قائم مقام مقصر حادثه در وجه زیان دیدگان پرداخت می نمایند ،

به گزارش چابک آنلاین، شرکت بیمه حکمت صبا نیز در این مسابقه خدمترسانی به هموطنان عزیز شرکت نموده و با بیمه نمودن مسئولیتهای مدنی ، فنی ، حرفه ای ، آموزشی ، مدیریتی و ..... سایر مسئولیتهای آحاد اجتماع ، خدمات مشاوره بیمه ای و صدور انواع بیمه نامه های مسئولیت و رسیدگی به خسارتهای احتمالی ناشی از آن مسئولیت ها ، در خدمت بیمه گزاران عزیز خود قرار گرفته است .

بیمه های مسئولیت دارای انواع مختلی است که بعضی از آنها را با توجه به نوع مسئولیت مربوطه انتخاب نموده و به شرح ذیل ، به صورت کاملاً خلاصه به معرفی آنها می پردازیم :

بیمه  مسئولیت  حرفه  ای  پزشکان  وپیراپزشکان  وپرستاران  درمقابل  بیماران:

موضوع  بیمه  حرفه  ای  پزشکان ، پیراپزشکان و پرستاران عبارت است  از  جبران  خسارت بدنی  وارد  به  بیماران  ناشی  از  مسئولیت  پزشک، پیراپزشک و پرستار که  به  علت اشتباه،غفلت  یا  قصور  وی  درانجام  خدمات  حرفه  ای  به وقوع پیوسته  باشد.  بیمه  نامه  مسئولیت  حرفه  ای  پزشکان ، پیراپزشکان و پرستاران براساس  قانون مسئولیت  مدنی  وقوانین  ومقررات  نظام پزشکی  کشورتهیه  وارائه  می گردد .

کلیه  دعاوی  بیماران  ویا ذوی الحقوق  آنها  علیه  پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان تا مدت4سال  پس  از  انقضاء  تاریخ  بیمه  نامه  مسموع و در صورتی که دارای بیمه نامه معتبر باشند برای مدت مذکور دارای پوشش بیمه ای میباشد،به  شرط آنکه  معالجه  یا عمل  جراحی  منتج به موضوع دعوی درمدت اعتبار بیمه  نامه  صورت  گرفته  باشد. ضمنا  به  دلیل  ارتباط قوانین  جاری  کشور) خصوصا  قانون  مجازات اسلامی و دیات( با موضوع بیمه ای مذکور ، دررسیدگی  به دعاوی  علیه  پزشکان، حدودتعهدات و پوششهای  بیمه  ای  بیمه  نامه های مسئولیت یاد شده  باید متناسب  باقوانین  وضع  شده  مذکورخریداری  شود.

بیمه  حکمت  صبا  باتوجه به رسالت خود و نیز با عنایت  به  ضرورت  تامین  حرفهای  پرستاران، بهیاران،تکنسینهای  بیهوشی  واتاق  عمل،تکنسینهای رادیولوژی،سی تی اسکن وMRIو  نیزکارشناسان  و تکنسینهای آزمایشگاه،نوارنگاریوC.S.R ،طرح  بیمه  مسئولیت  حرفهای  پرستاران و پیراپزشکان به  شرح فوق  رابه صورت کامل اجرایی  نموده  و با توجه به وسعت گسترده این نوع بیمه نامه ها و نیاز مبرم بخش عظیمی ازاقشار جامعه به این پوششهای بیمه ای ، با طراحی بیمه نامه مذکور و تعبیه آن در سیستم صدور بیمه نامه خود ، ارائه این خدمت قابل توجه به متقاضیان امور بیمه ای را عملی نموده است .  

ضمناً در صورت صدور این بیمه نامه به صورت گروهی تخفیفات ویژه ای برای این بیمه نامه و بیمه گزاران ذیربط در نظر گرفته شده است و به حق بیمه این بیمه نامه تعلق خواهد گرفت که در زمان صدور بیمه نامه محاسبه و اعطا می گردد .

شرکت  سهامی  بیمه حکمت،به  عنوان  ارائه  دهنده  و  بنیان گذاران بیمه  نامه های  حرفه  ای  برای  جامعه  پزشکی کشور،طرح  بیمه  مسئولیت  حرفه  ای  پرستاردرمنزل  را نیزارائه  نموده  وآماده  بررسی سایرپیشنهادات  بیمه ایمطروحه  ازسوی  جامعه  محترم  پزشکی  کشورمی باشد .

ویژگی های بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان و پیراپزشکان و پرستاران در مقابل بیماران

 الف ـ این بیمه نامه ، مسئولیت حرفه ای پزشکان و پیراپزشکان را در قبال بیمارانی که به علت خطا ، غفلت و یا کوتاهی در انجام امور پزشکی دچار صدمات جسمانی یا روانی گردیده و یا فوت  شوند ، تحت پوشش قرار می دهد .

ب ـ حق بیمه این بیمه نامه با توجه به نوع تخصص پزشک و عنوان شغلی پیراپزشک تعیین می گردد .

پ ـ با توجه به اهتمام جدی بیمه حکمت صبا به توسعه جدی این بیمه نامه ، در صورت لزوم این شرکت می تواند با هزینه خود ، دفاع از بیمه گزار را به تناسب مسئولیت های موضوع این بیمه نامه بر عهده گیرد .

ت ـ در صورت صدور گروهی این بیمه نامه ، حق بیمه های متعلقه با محاسبه و اعطای تخفیفات گروهی محاسبه و اعلام و دریافت خواهد گردید .

بیمه  نامه  مسئولیت  مدنی  کارفرمایان،  پیمانکاران  وسازندگان  ساختمان  درمقابل  کارکنان  وکارگران و اشخاص ثالث :

در این بیمه نامه مسئولیت مدنی کارفرمایان ، پیمانکاران و سازندگان ساختمانها در مقابل خسارتهای جانی و مالی وارده به کارگران ، کارکنان و اشخاص ثالث در اثر حوادث مشمول این بیمه نامه در محل کار تحت پوشش قرار می گیرد .

در این حوزه که با توجه به فراگیری خطر و ایجاد حادثه و ورود خسارتهای جانی و مالی قابل توجه به کارکنان و کارگران پیمانکار و نیز اشخاص ثالث ( همسایگان و عبوری ) ، ممکن است کارفرما و پیمانکار را با توجه به ارقام قابل توجه خسارتهای پرداختی در آغاز و ابتدای شروع به کار در پروژه های و در حین انجام کار در رابطه با مسئولیتهای مربوطه ، با مشکلات مالی شدید روبرو نموده و ادامه کار را متموقف نماید ، ولیکن این بیمه نامه ضمن تعهد بیمه گر بر پرداخت خسارتهای مذکور در زمان مناسب ، ادامه فعالیتهای ساختمانی در پروژه های یاد شده را امکان پذیر می نماید .

 این بیمه نامه دارای ویژگی های قابل توجهی است که بعضی از آنها عبارتند از :

-  باانتخاب  بیمه  گزارمی توان کلیه کارکنان و کارگران را طی لیست کامل در این بیمه نامه تحت پوشش قرارداد و نیز می توان تعدادی محدود از کارگران و کارکنان را بدون ذکر نام تحت پوشش این بیمه نامه قرارداد ، در این صورت و در حالت رسیدگی به خسارتهای احتمالی ، بیمه گر نسبه به پرداخت خسارت تا سقف مورد نیاز اقدام می نماید .

- تعهدات بیمه گر برای جبران خسارتهای جانی وارد شده به هر نفر در هر حادثه  ( فوت ، صدمات جسمانی و .... ) معادل مبلغ ریالی یک دیه کامل مرد مسلمان خواهد بود .

-  علاوه بر تعهدات جانی مذکور ( تا یک دیه مرد مسلمان برای فوت و صدمات جسمانی ) ، بیمه حکمت صبا برای جبران هزینه های پزشکی ناشی از حادثه ، برای هر نفر در هر حادثه 10% مبلغ دیه مذکور را در نظر گرفته و قابل پرداخت میباشد .

- به حق بیمه گزارانی که در طی مدت اعتبار قرارداد از محل این قرارداد اعلام خسارتی ننموده و خسارتی دریافت ننموده باشند ، تخفیفات عدم خسارت قابل توجهی تعلق گرفته و در زمان تمدید بیمه نامه اعطا می گردد .

بیمه نامه مسئولیت مدنی کارفرما در مقابل کارکنان واحدهای صنعتی ، تولیدی و خدماتی :

-  این  بیمه  نامه  مسئولیت  مدنی کارفرمایان در مقابل خسارت های جانی وارده به کارکنان تحت امر آنها را پوشش می دهد .

- مدیران کارگاه های صنعتی و تولیدی  و شرکت های خدمات می توانند مسئولیت خود را در مقابل کارکنان ( با نام یا بدون ذکر نام ) تحت پوشش این بیمه نامه قرار داده و در رابطه با خسارتهای جانی احتمالی ناشی حوادث مشمول این بیمه نامه که به کارکنان وارد می گردد از خدمات این شرکت استفاده نمایند .

یکی از تفاوت بین پوشش بیمه ای با نام یا بدون ذکر نام کارکنان در این بیمه نامه در این است که ، در صورتی که نام کارکنان در زمان صدور بیمه نامه ارائه گردد و بیمه نامه درخواستی با لیست محتوی نام و مشخصات کارکنان ( که از بیمه گزار دریافت شده است ) صادر گردد حق بیمه بیمه نامه تا 15% کاهش خواهد یافت ولیکن چنانچه پوشش بیمه ای مذکور بدون ذکر نام کارکنان صادر گردد ، برای  بیمه گر امکان اعطای تخفیف به حق بیمه های متعلقه وجود نخواهد داشت .

- تعهد بیمه گر در رابطه با این پوشش برای فوت و صدمات جانی برای هر نفر و در هر حادثه ، حداکثر معادل مبلغ ریالی یک دیه کامل مرد مسلمان خواهد بود .

- علاوه بر تعهدات جانی مذکور ( تا یک دیه مرد مسلمان برای فوت و صدمات جسمانی ) ، بیمه حکمت صبا برای جبران هزینه های پزشکی ناشی از حادثه ، برای هر نفر در هر حادثه 10% مبلغ دیه مذکور را در نظر گرفته و قابل پرداخت میباشد .

- به حق بیمه گزارانی که در طی مدت اعتبار قرارداد از محل این قرارداد اعلام خسارتی ننموده و خسارتی دریافت ننموده باشند ، تخفیفات عدم خسارت قابل توجهی تعلق گرفته و در زمان تمدید بیمه نامه اعطا می گردد .

بیمه مسئولیت مدنی مدیران و ناجیان غریق فعال در استخرها در مقابل استفاده کنندگان از استخرها و مجموعه های ورزشی ذیربط :

این بیمه نامه مسئولیت مدیران استخرها و ناجیان ( نجات غریق ) را تحت پوشش قرار می دهد ، مدیران استخرها و ناجیان غریق می توانند مسئولیت مدنی خود را در مقابل خسارتهای جانی احتمالی وارده به اشخاص ثالث را نزد این شرکت بیمه نموده و این شرکت را به عنوان بیمه گر خود انتخاب نموده و با توجه به موارد ذیل از خدمات این شرکت در این زمینه بهره مند شوند .

-  تعهد بیمه گر در رابطه با این پوشش برای فوت و صدمات جانی برای هر نفر و در هر حادثه ، حداکثر معادل مبلغ ریالی یک دیه کامل مرد مسلمان خواهد بود .

- علاوه بر تعهدات جانی مذکور ( تا یک دیه مرد مسلمان برای فوت و صدمات جسمانی ) ، بیمه حکمت صبا برای جبران هزینه های پزشکی ناشی از حادثه ، برای هر نفر در هر حادثه 10% مبلغ دیه مذکور را در نظر گرفته و قابل پرداخت میباشد .

-  محاسبه حق بیمه این بیمه نامه بر اساس مساحت استخرها انجام می شود .

با توجه به تعداد کثیر و قابل توجه بیمه های مسئولیت از شرح و بسط آنها خودداری نموده و تنها تعدادی از انواع این بیمه نامه را جهت اطلاع و بهره برداری هموطنان و بیمه گزاران محترم به شرح ذیل اعلام می گردد و امید است هموطنان عزیزی که در فعالیتهای روزانه خود دارای حوزه فعالیت و مسئولیت هر یک از موارد مذکور هستند با مراجعه به این شرکت ، مسئولیت خود را ( برای هر کدام از موارد مذکور ) تحت پوشش بیمه این شرکت قرار داده و از خدمات بیمه ای در دسترس و سریع این شرکت بهره مند گردند .

بیمه مسئولیت  مدنی  مدیروهیات  مدیره  ساختمان :

موضوع  این  بیمه  نامه  عبارت  است  ازبیمه  مسئولیت  مدنی  مدیران  وهیات مدیره  ساختمانهادرقبال  ساکنین  واشخاص  ثالث  می  باشد و حوزه این مسئولیت عبارت است از :

-    آسانسور

-   استخر . سونا

- آتش سوزی در مشاعات ( پارکینگ ، حیاط ، راع پله ها ، پشت بام و ... )

- به کارگیری نظافتچی و سرایدار

- پارکینگ ساختمان

- سقوط اشیاء در محوطه و اطراف ساختمان

- ایجاد خسارت به ساختمانهای مجاور ناشی از آتش سوزی و ترکیدگی لوله آب و فاضلاب ، نشست و ریزش چاه .

در صورتی که در اثر استفاده از هر یک از این موارد خطراتی برای ساکنین یا اشخاص ثالث ایجاد گردیده و خسارتهای جانی و مالی به آنان وارد گردد ، پس از احراز مسئولیت بیمه گزار و در صورت لزوم مطابق با آرای مراجع قضایی ، بیمه گر نسبت به جبران خسارت وارده اقدام می نماید .

بنا بر این همانگونه که خوانندگان این جزوه آموزشی و هموطنان عزیز مطلع هستند و در این موارد به آنها اشاره شد ، چه خطرات کوچک و بزرگی در تمامی ساعات و لحظات در کمین ما هستند و چه خسارتهای جانی و مالی قابل توجهی که در اثر این خطرات ما را تهدید می کند که یا از آنها غافلیم و بی اطلاع و یا برایمان اهمیتی نداردند ولیکن وقتی خدای ناکرده با هر یک از این خطرها و خسارتهای ناشی از آنها روبرو شدیم ، آن وقت است که تاسف می خوریم و این تاسف هیچ گونه استفاده ای برای ما ندارد و چه بسیار موارد دردناکی که بعد از وقوع این حوادث و خطرات و بروز خسارات ناشی از آنها برای هموطنان ما بوجود می آید که هرگز قابل جبران نیستند مگر تدبیر امروز برای احتمالات مذکور . بنا بر این بیاییم با تدبیر امروز فردای خود را بسازیم و امروز اثر حوادث و خطرات فردا بر زندگیمان را کاهش دهیم .

تعدادی از انواع بیمه های مسئولیت

 -  بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان و پیراپزشکان

- بیمه مسئولیت مدنی سازندگان ابنیه در مقابل کارکنان ساختمانی

- بیمه مسئولیت مدنی سازندگان ابنیه در مقابل اشخاص ثالث و همسایگان

- بیمه مسئولیت مدنی کارفرمایان واحدهای صنعتی ، تولیدی و خدماتی در مقابل کارکنان

- بیمه مسئولیت مدنی مدیران استخرها و ناجیان غریق

- بیمه مسئولیت مدنی دارندگان و سرویس کاران آسانسور و پلع برقی در قبال استفاده کنندگان

- بیمه مسئولیت مدنی مدیران هتل ها در مقابل میهمانان

- بیمه مسئولیت مدنی مدیران مراکز نمایش در مقابل تماشاچیان و اشخاص ثالث

- بیمه مسئولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات ساختمانی در ارتباط با خسارت های مالی وارده به اشخاص ثالث و همسایگان

-  بیمه مسئولیت مدنی مدیران اماکن ورزشی ، شهر بازی ومراکز تفریحی

-  بیمه مسئولیت مدنی مدیران مراکز آموزش تیراندازی و عواصی

- بیمه مسئولیت مدنی مدیران پیست کارتینگ

- بیمه مسئولیت مدنی دارندگان قایق موتوری ، پدالی ، جت اسکی در قبال استفاده کنندگان

- بیمه مسئولیت مدنی برگزار کنندگان تورهای کوهنوردی

- بیمه مسئولیت مدنی مدیران بیمارستانها ، خوابگاهها ، مراکز توانبخشی ،

- بیمه مسئولیت مدنی مدیران مراکز ترک اعتیاد ، مهد کودک ها و آسایشگاههای سالمندان

- بیمه مسئولیت مدنی مسئولیت حرفه ای مدیران مالی

- بیمه مسئولیت مدنی مدیران مراکز آموزشی

- بیمه مسئولیت مدنی مالکان پارکینگ ، تعمیرگاه ها ، کارواش ها و نمایشگاه های وسایل نقلیه موتوری

- بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای اپراتور و راننده امداد مراکز اورژانس

- بیمه مسئولیت مدنی مدیران رستوران وتالار پذیرایی

-بیمه مسئولیت مدنی شرکت های نصب و نگهداری تابلوهای تبلیغاتی و دکل های مخابراتی

-   بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای مسئولین فنی بیمارستانها ، کلینیک ها و درمانگاهها در مقابل خسارات جانی وارده به بیماران و اشخاص ثالث

-   بیمه مسئولیت مدنی مالکان جایگاههای سوخت در قبال اشخاص ثالث

-   بیمه مسئولیت مدنی مالکان جایگاههای سوخت در قبال کارکنان

-   بیمه مسئولیت مدنی شرکت های حمل کننده گاز مایع در قبال خسارتهای جانی و مالی وارده به اشخاص ثالث

-   بیمه مسئولیت مدنی شرکت های نصب و تست سیستم گازسوز خودرو

-   بیمه مسئولیت حرفه ای مهندسین ناظر ، طراح و مجری در قبال مالکان و کارگران واحدهای ساختمانی و اشخاص ثالث

-   بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای مهندسین مجری و ناظر گزرسان

-    بیمه مسئولیت مدنی شکارچیان در قبال اشخاص ثالث

-    بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای آرایشگران در مقابل مشتریان

-   بیمه مسئولیت مدنی جامع دهیاران

-  بیمه مسئولیت مدنی نگهبانان مسلح

-   بیمه مسئولیت مدنی نمایندگان بیمه

-  بیمه مسئولیت مدنی ارزیابان خسارات بیمه ای

-   بیمه مسئولیت مدنی کارگزاران رسمی بیمه مرکزی

-  بیمه مسئولیت مدنی شهرداری در قبال شهروندان

-  بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای سردفتران اسناد رسمی و دفتر یاران

-   بیمه مسئولیت مدنی تضمین کیفیت محصول و خطرات ناشی از آن

-    بیمه مسئولیت متصدیان حمل ونقل کالای داخلی

-    بیمه مسئولیت حرفه ای بازرسین کالا و خدمات

-   بیمه مسئولیت مربیان و هیئت مدیره تیمهای ورزشی

-   بیمه مسئولیت مدیران برگزاری نمایشگاههای محلی ، استانی ، کشوری وبین المللی

 

 

ارسال نظر