بیمه توسعه؛

بر اساس بیمه نامه عمر، بیمه توسعه متعهد می شود که در صورت فوت ( به هر علت ) بیمه شده، با رعایت استثنائات قرارداد، سرمایه مندرج در بیمه نامه را پرداخت نماید .

به گزارش چابک آنلاین، انواع بیمه عمر عبارت است از:
 
بیمه عمر زمانی ساده انفرادی: در این بیمه نامه که در دوره های1 تا 20 ساله ارائه می گردد ، بیمه توسعه متعهد می شود ،چنانچه بیمه شده در طول مدت بیمه نامه به هر علت فوت نماید ، سرمایه مندرج در بیمه نامه را به ذینفع و یا ذینفعان بیمه نامه پرداخت نماید .در صورت تعیین ذینفع در بیمه نامه، مبلغ فوق در حداقل زمان به وی قابل پرداخت بوده و از مالیات بر ارث معاف می باشد.
 
بیمه عمر زمانی گروهی: در این بیمه نامه که غالباً به کارکنان سازمانها ، موسسات اداری و بنگاههای اقتصادی ارائه می گردد .کلیه اعضای گروه ممکن است به یک میزان و یا مبلغ مختلف (براساس حقوق) تحت پوشش قرار گیرند .
 
بیمه های عمر مصوب کارکنان دولت: در این بیمه نامه ها که معمولاً با سرمایه سی میلیون ریال صادر   می گردد ، بیمه شده ها درطول مدت بیمه نامه، تحت پوشش بیمه عمر زمانی قرار می گیرند .
 
بیمه عمر مانده بدهکار: این بیمه نامه، عمدتاً کسانی را تحت پوشش قرار می دهد که از بانک ها و یا سایر موسسات مالی و اعتباری ، انواع تسهیلات دریافت نموده اند.در این بیمه نامه چنانچه بیمه شده پیش از بازپرداخت کلیه اقساط تسهیلات اخذ شده به علت بیماری یا حادثه فوت نماید، بیمه توسعه متعهد می گردد که الباقی اقساط را پرداخت نموده و بازماندگان  را از نگرانی بازپرداخت وام آسوده نماید .در این بیمه نامه ، بیمه گر تعهدی به پرداخت اقساط معوقه ندارد .
* بیمه عمر مانده بدهکار به صورت انفرادی و گروهی صادر می گردد.

 

ارسال نظر