بیمه توسعه؛

بدون پشتوانه و حمایت پوشش های بیمه ای، فعالیت بخش های مختلف اقتصادی همراه با بیم و نگرانی خواهد بود. بیمه های مهندسی، از جمله خدمات بیمه توسعه است که تضمین کننده سرمایه در بخش خصوصی و عمومی بوده و عامل رونق چرخه اقتصادی کشور است .

به گزارش چابک آنلاین، مهم ترین بیمه هایی که در حوزه بیمه های مهندسی از سوی شرکت بیمه توسعه ارائه می شوند، عبارتند از :

بیمه تمام خطر مقاطعه کاران ( CAR )

این بیمه نامه ، خسارت های فیزیکی غیر قابل پیش بینی و ناشی از حادثه را درحین اجرای طرح های عمرانی، زیربنایی و عملیات ساختمانی واحدهای مسکونی ، اداری ، آموزشی، سیلوها ، راه ها ، راه آهن ، فرودگاهها ، سدها ، نیروگاهها و طرح های آبیاری ، زهکشی ، تونل ، پل ، برج ها ، مخازن آب و دیگر طرح های مشابه را در مقابل عواملی چون آتش سوزی ، صاعقه ، انفجار ، سیل ، طوفان ، طغیان آب ، زلزله ، نشست ، لغزش و رانش زمین ، سرقت ، طراحی غلط ، فقدان مهارت ، غفلت ، اعمال ناشی از سوء نیت یا خطاهای اشخاص پوشش    میدهد . همچنین خسارت های مالی و جانی در برابر اشخاص ثالث و برداشت ضایعات را نیز می توان تحت پوشش این نوع از بیمه قرار داد .

بیمه تمام خطر نصب (EAR )

دراین بیمه نامه ، خسارت های فیزیکی غیرقابل پیش بینی، ناشی ازحادثه را که در حین اجرای عملیات نصب یا مونتاژ و نیز نصب هر گونه سازه و اسکلت فلزی در کارگاه های کوچک و بزرگ صنعتی ، صنایع خودرو سازی ، شیمیایی ، فولاد ، غذایی ، چرم ، کاشی ، صنایع وابسته به کشاورزی ، چوب و کاغذ ، نیروگاه ها ، طرح انتقال آب ، گاز ، خطوط انتقال نیرو و صدها صنعت دیگر رخ می دهد در قبال خطرات ناشی از آتش سوزی ، صاعقه ،انفجار ، زلزله ، سیل ، طوفان ، طغیان آب ، لغزش و رانش زمین و سرقت با شکست حرز تحت پوشش قرار  میدهد . پوشش بیمه تمام خطر نصب از زمان شروع عملیات نصب ، آغاز و شامل دوره آزمایش نیز خواهد شد و مسئولیت در برابر اشخاص ثالث نیز می تواند تحت پوشش بخش دوم این بیمه نامه قرار گیرد .

بیمه شکست ماشین آلات ( MB )

بیمه شکست ماشین آلات صنعتی ، شکل خاصی از بیمه حوادث است که در انواع ماشین آلات ، ادوات و تجهیزات مکانیکی کاربرد دارد . بدین ترتیب ، شرکت بیمه توسعه، خسارت های فیزیکی غیر قابل پیش بینی و نگهبانی وارد به انواع ماشین آلات ( طراحی غلط ، عیوب و نقائص مربوط به ساخت ، اجرای نادرست کار ، فقدان مهارت ، بی دقتی ، نوسان برق و انفجار فیزیکی ) را تحت پوشش قرار می دهد . همچنین بیمه توسعه تمامی خطرات متوجه صنایع و ماشین آلات را در قبال حوادثی مانند طوفان ، سیل ، زلزله ، طغیان آب ، لغزش و رانش زمین با پرداخت حق بیمه جداگانه ، بیمه می کند .

بیمه فساد کالا در سردخانه ( DOS )

بیمه توسعه ، در قالب (( بیمه فساد کالا در سردخانه )) خسارت های وارده به همه کالاهای قابل نگهداری در سردخانه از قبیل مواد پروتئینی ، میوه ، فرآورده های لبنی و نیز مواد شیمیایی و دارویی را در مقابل خطرات ناشی از عدم رعایت مسائل فنی، نوسانات برق سراسری ، درجه برودت ، نشت ناگهانی و پیش بینی نشده عوامل خنک کننده از مواد داخل و در کل هر نوع اختلال در سامانه سرمایش را جبران می کند .

بیمه تجهیزات الکترونیک (EE )

اساس این پوشش بیمه ای ، شبیه بیمه تمام خطر رایانه است با این تفاوت که در این بیمه، فقط خسارت های مالی جبران می شود تا تامین بیمه ای بلافاصله پس از نصب و راه اندازی تجهیزات ، آغاز و سالیانه قابل تمدید باشد .دراین نوع بیمه ، تجهیزات بیمه پذیر فراوانی مانند : تجهیزات الکترونیک کارگاه های صنعتی ، صنایع ، صنایع پزشکی و آزمایشگاهی ، لوازم اداری ، سامانه های هشدار دهنده ، تجهیزات بیمارستانی ، دستگاه کنترل ، تجهیزات مربوط به سینما ، تجهیزات گیرنده و فرستنده و بسیاری از دیگر اموال قابل بیمه وجود دارد .

شرکت بیمه توسعه، تجهیزات یاد شده و مانند آن را در قالب این بیمه نامه و در مقابل عواملی چون تصادف، نوسانات برق، سرقت، سقوط، جابجایی، آتش سوزی، زلزله، طوفان سیل و خطرات ناشی از سرویس کردن و بازدید دستگاه حین کار، تحت پوشش بیمه قرار می دهد .

بیمه مهندسی ماشین آلات ساختمانی ( CPM )

این بیمه نامه، پیمانکاران را در مقابل خسارت هایی که او نمی تواند وقوع آنها را پیش بینی کند ، مورد حمایت قرار می دهد . در واقع این بیمه نامه برای آن طراحی شده است که خسارت های پیمانکار را که ناشی از حوادث غیر قابل پیش بینی و ناگهانی بیرونی است جبران کند .

علت های ضرر و زیان ماشین آلات ساختمانی به سه دسته تقسیم می شود :

حوادث طبیعی             حوادث غیر طبیعی                  خطای عملیاتی

بیمه سازه های تکمیل شده ساختمان ( CECR )

این بیمه نامه، بیمه گذار را در مقابل هر گونه زیان یا خسارت فیزیکی ناگهانی و غیرقابل پیش بینی که نیاز به تعمیریا تعویض مورد بیمه داشته باشد تحت پوشش قرار می دهد .

مهترین سازه هایی که می توانند تحت پوشش بیمه مذکور قرار بگیرند عبارتند از :

جاده ها ، باند فرودگاه ها ، پل ها ، تونل ها ، انواع سد ها ، کانالها ، بندرگاه ها و ....

 

ارسال نظر