شناسه خبر : 41221

اختصاصی چابک آنلاین؛

دلایل مهم و اثر گذار پایین بودن نرخ بازده دارایی شرکت های بیمه ای مشخص شد

دلایل مهم و اثر گذار  پایین بودن نرخ بازده دارایی شرکت های بیمه ای مشخص شد

حسین کریم خان زند، مدیرعامل شرکت بیمه نوین: نرخ بازده سرمایه گذاری زمانی بالا می رود که ریسک بالاتری را قبول کنیم،در این صورت سرمایه و یا دارایی که سرمایه گذاری شده هم به مخاطره می افتد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، باید توجه کرد که دارایی های شرکت های بیمه ای متعلق به خود آنها نیست و تعهد افراد غیری است که قرارداد دارند.

در صنعت بیمه اگر تورم یا ارزش افزوده دارایی ها را کنار بگذاریم آن وقت می بینیم که یا باید سپرده بانکی کنند، اوراق بخرند و یا در جاهایی با بازده دیرهنگام سرمایه گذاری کنند اما سوال این است که با کدام پول؟

 شرکت های بیمه ای به دلیل رقابت، بیمه نامه شخص ثالث و تکمیل درمان را قسطی می فروشند و درآمد کسب شده را هم باید بایت هزینه پرداخت کنند.

مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های بیمه ای نمی توانند منابع را به سمت سرمایه گذاری با ریسک بالا ببرند و به همین دلیل در بورس فعال هستند و بخشی را هم سپرده می کنند.

نداشتن نقدینگی یکی دیگر از موارد موثر در پایین بودن بازده دارایی شرکت های بیمه ای است زیرا در سالهای اخیر  ورود پول در شرکت های بیمه ای بسیار کاهش داشته  که به تبع آن بازده سرمایه گذاری هم کاهش دارد.

زمانی که نقدینگی به صورت کامل وارد شرکت های بیمه ای نمی شود و خسارت های بیمه گذاران هم باید پرداخت شود دیگر پولی برای سرمایه گذاری باقی نمی ماند مگر در بخش بیمه های عمر که آن هم با شرایط امروز یا سپرده بانکی می شود و یا اوراق است.

هزینه های سربار شرکت های بیمه ای بالا رفته و همین موضوع  باعث کاهش سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای شده است.

ضمن آنکه بازده سرمایه گذاری در صنعت بیمه با بازده سرمایه گذاری در اقتصاد در ارتباط است.

صنعت بیمه برای رسیدن به سود معقول باید فرآیندهای دریافت حق بیمه خود را تغییر دهد .

قوانین بالا دستی مانند پرداخت عوارض و همچنین در بخش هایی مانند دریافت حق بیمه به صورت اقساط باید سود از دست رفته شرکت های بیمه ای محاسبه شود که این موضوع نیازمند راهکاری است که بیمه مرکزی باید برروی آن کار کند و در شورایعالی بیمه مصوب شود تا هزینه این مساله را سهامدار پرداخت نکند

 

حجم ویدیو: 64.79M | مدت زمان ویدیو: 00:05:08 دانلود ویدیو
ارسال نظر