شناسه خبر : 32776

اختصاصی چابک آنلاین؛

سود دهی صنعت بیمه درحد سود بانکی برای سهامداران قابل قبول نیست

سود دهی صنعت بیمه درحد سود بانکی برای سهامداران قابل قبول نیست

حسین کریم خان زند، مدیرعامل شرکت بیمه نوین: دو عامل برای سود دهی شرکت های بیمه ای از همه عوامل مهم تر بوده که یکی وضعیت اقتصادی کشور است و دوم تصمیماتی است که در صنعت بیمه گرفته نمی شود و به صنعت بیمه هم تحمیل می شود.

عوارض دریافتی از صنعت بیمه جزء هزینه های است که صنعت بیمه برعکس همه جای دنیا باید بخشی از درآمد خود را به سایر نهادها یا سازمان هایی که وجود دارند تزریق کند که در سالجاری افزایش هم می یابد.

با توجه به حذف نظام تعرفه از صنعت بیمه، شرکت های بیمه ای سعی می کنند که مشتری را با کاهش نرخ جذب کنند و به افزایش خدمات توجهی ندارند که این رقابت، رقابتی نیست که به صنعت بیمه کمک کند و تنها کیفیت کار پایین می آید.

در حال حاضر  بیمه نامه ها به صورت قسطی به فروش می رسند و شرکت های بیمه ای باید با نقدینگی که دارند سرمایه گذاری کنند و از محل سرمایه گذاری سود شناسایی شود که  با توجه به وضعیت بازار سهام، شرکت های بیمه ای نمی توانند سود زیادی شناسایی کنند.

هر چند که آن دسته از شرکت های بیمه ای که سود شناسایی کردند یا اموال فروختند و یا سهام هایی داشتند که از قبل خریداری شده وآنها را توانستند نقد کنند.

سود دهی در صنعت بیمه با شرایط فعلی حداقل در حد سود بانکی براس سهامداران قابل قبول نیست.

 

حجم ویدیو: 27.75M | مدت زمان ویدیو: 00:04:09 دانلود ویدیو
ارسال نظر