شناسه خبر : 34858

اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت بیمه از انزوای مطلق خارج شد

صنعت بیمه از انزوای مطلق خارج شد

رییس کل بیمه مرکزی معتقداست که صنعت بیمه از انزوای مطلق خارج شده‌، اما جای همکاری های بیشتر با فضای علمی تحقیقاتی کشور خالی است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، مجید بهزادپور، در آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت،  علوم،  تحقیقات و فناوری و بیمه مرکزی، گفت: امروزه این دیدگاه که صنعت بیمه یک زیرساخت برای فعالیت های اقتصادی است در تمام کشورهای پیشرفته اقتصادی  جا افتاده است.

وی،سابقه صنعت بیمه در کشور را طولانی خواند و اغزود:  این صنعت نیروی انسانی مجرب و کارآزموده دارد اما چندسالی است که به‌دلیل تحریم ها،   بحث‌های ارتباطی، آموزشی، استفاده از فناوری‌های درست و استانداردهای روز مقداری به تعویق افتاده است.

رییس کل بیمه مرکزی معتقد است که صنعت بیمه اگر می خواهد درمنطقه و در فضای بین المللی به عنوان یک صنعت بیمه پیشرو شناخته شود باید زیرساخت‌های علمی، فناوری و تحقیقاتی را  تقویت کند.

بهزادپور گفت: امروز یک همکاری وسیع تر و عمیق تری با وزارت علوم آغاز می‌شود و نگاهی که به ارتباط صنعت بیمه و فضای علمی تحقیقاتی کشور وجود دارد از عمق و گستردگی بیشتری برخوردار است.

وی، با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت ها و توانمندی‌های علمی و پژوهشی وزارت علوم در صنعت بیمه، گفت:   صنعت بیمه از حیث ارتباط با مردم در تماس مستقیم و یا ارایه خدمات عمومی به مردم، صنعت بسیار مردمی است و تنها در سال گذشته ۷۰ میلیون فقره خسارت فقط به صورت مستقیم به مردم پرداخت کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: تعاملات صنعت بیمه مدام در حال رشد و گستردگی است اما استفاده از توانمندی‌های داخلی و از سوی دیگر استفاده از ارتباطات بین المللی نیاز جدی برای ارایه خدمات بهتر است.

 

ارسال نظر