شیوع ویروس کرونا فروش بیمه‌نامه‌های آتش سوزی و مسئولیت را کم کرد

شیوع ویروس کرونا فروش بیمه‌نامه‌های آتش سوزی و مسئولیت را کم کرد

معاون شبکه فروش و توسعه بازار شرکت بیمه ما بیان کرد که اقدامات بانک مرکزی در پرداخت وام‌های با نرخ سود پایین‌تر به مشاغل مختلف بابت عبور از بحران کرونا اقدام مثبت و به موقعی است که خود به خود به صنعت بیمه هم کمک می‌کند.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، صالح شیری در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین گفت: پرداخت وام با نرخ 12 درصد برای مشاغل و کسب‌وکارهای مختلف با صنعت بیمه فرق می‌کند و صنعت بیمه شامل این طرح نمی‌شود اما اگر بانک‌ها بتوانند با پرداخت وام‌های با سود پایین‌تر به مشاغل به آن‌ها برای عبور از این بحران کمک کنند خود به خود به صنعت بیمه هم کمک می‌شود.

وی ادامه داد: فروش در حوزه بیمه نامه های آتش سوزی و مسئولیت کاهش داشته زیرا درحال حاضر کارخانجات و کارگاهها تعطیل هستند و آنها به سختی حقوق کارگران و کارمندان را می پردازند.

معاون شبکه فروش و توسعه بازار شرکت بیمه ما بیان کرد: با پرداخت وام به مشاغل مشکلات آنها تاحدودی برطرف می شود پس اگر منابع مالی داشته باشند بیمه نامه های خودرا نیز تمدیدمی کنند، درست است که تعطیل هستند اما تجربه نشان داده  که بسیاری از حوادث و آتش سوزی ها در تعطیلات رخ داده اند.

شیری تصریح کرد: این موضوع نکته مثبتی است که بانک مرکزی اقدام کرده و پیگیر آن است و خیلی به موقع و به جا است که باید اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه هم همانند دیگر بخش های اقتصادی بابت شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است گفت: نمونه بارز این مسئله در بیمه نامه های بدنه اتومبیل است که بسیاری از بیمه گزاران به دلیل اینکه از خودروی خود استفاده نمی کنند بیمه نامه بدنه را تمدید نمی کنند.

معاون شبکه فروش و توسعه بازار شرکت بیمه ما افزود: خیلی از اشخاص تحت هر شرایطی بیمه نامه خود را تمدید می کنند اما کارگری که درآمدی ندارد در شرایط موجود اولویت های دیگری دارد و بیمه در اولویت های بعدی وی قرار می گیرد.

شیری اظهارکرد: طبیعی است که این بحران ضربه سنگینی به واحدهای اقتصادی و فضای کسب و کار وارد کند اما باید آن را مدیریت کرد که جلوی آسیب های بیشتر گرفته شود.

وی توضیح داد: شبکه فروش درشرکت بیمه ما با مشتریان در ارتباط هستند و آنهارا راهنمایی می کنند تانسبت به تمدید بیمه نامه های خود اقدام کنند و شرکت هم شرایط ویژه ای را برای آنها در نظر می گیرد.

معاون شبکه فروش و توسعه بازار شرکت بیمه ما گفت: به عنوان نمونه اگر کارخانه ای بخواهد بیمه نامه مسئولیت خریداری کند به دلیل آنکه در حال حاضر فعالیتی ندارد و ریسک پایین تری دارد در نتیجه تخفیفی هم به آن تعلق می گیرد و حق بیمه را هم می تواند به صورت قسطی بپردازد در این‌صورت هم مشتری حفظ می شود و هم از دغدغه بیمه گزار کاسته می شود.

ارسال نظر