شناسه خبر : 14131

اختصاصی چابک آنلاین؛

برنج‌کاران از بیمه صندوق کشاورزی استقبالی نمی‌کنند

برنج‌کاران از بیمه صندوق کشاورزی استقبالی نمی‌کنند

دبیرانجمن برنج، گفت که صندوق بیمه کشاورزی در برخورد با کشاورزان به خصوص برنج کاران خیلی جدی عمل نکرده است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری،"جمیل علیزاده شایق" در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، گفت که چندی پیش صندوق بیمه کشاورزی از یک سازمان تحقیقاتی خواست تا در خصوص خسارت‌های بخش برنج مانند سیل و خشکسالی تحقیق کرده و طرحی را ارائه کنند تا این صندوق بداند که چه زمانی به برنج‌کاران باید خسارت پرداخت کند.

دبیر انجمن برنج،افزود: طرح بسیار عالی بود و اگر صندوق بیمه کشاورزی پروژه را پیگیری می‌کرد دیگر کشاورزی نبودکه خسارت او  در بخش بلایای طبیعی جبران نشود.

علیزاده‌شایق،مدعی شدکه صندوق بیمه کشاورزی برای  پرداخت خسارت بهانه های مختلفی برای کشاورزان می‌آورد و گفت:درسیل شهریور ماه سالجاری درگیلان که به کشاورزان خسارت زد، صندوق کشاورزی گفت چرا در این زمان کشت کردید باید یک ماه زودتر و یا دیرتر می‌کاشتید.!

دبیر انجمن برنج، بیان کرد: در تمام بخش‌هایی که برای شالیزارها با آنها درارتباط هستیم از خرید برنج تا تبدیل شالی به برنج ،ضعیف ترین بخش برخورد صندوق بیمه کشاورزی با کشاورزان است.

علیزاده شایق، ادعا کرد:کشاورزان از پوشش بیمه صندوق بیمه کشاورزی استقبالی نمی کنند چراکه نتیجه ای برای آنها ندارد.

دبیر انجمن برنج، عنوان‌کرد: پس از بلایای طبیعی بانک هم به کشاورزان می‌گوید بدهی‌ها بخشوده شد اما در واقع بخشوده نشده بلکه عقب افتاده  است.

علیزاده‌شایق، اظهارداشت که حق بیمه‌ها به این بستگی دارد که کشاورز در برابر چه فاکتورهایی می‌خواهد محصول خود را بیمه کند و متناسب با آن باید حق بیمه پرداخت کند

درحال حاضر حدود 610 تا 620 هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت برنج است.

 

ارسال نظر