شناسه خبر : 2005

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه:

شالیکاران برای دریافت خسارت خوابیدگی برنج به صندوق های بیمه کشاورزی مراجعه کنند

شالیکاران برای دریافت خسارت خوابیدگی برنج به صندوق های بیمه کشاورزی مراجعه کنند

حمیدرضا سلیمانی با اشاره به خوابیدگی (ورس) خوشه های برنج در بین ۳۰ تا ۴۰ درصد شالیزارهای این شهرستان، به شالیکاران توصیه کرد برای دریافت خسارت، به صندوق های بیمه کشاورزی مراجعه کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا سلیمانی با بیان اینکه کارشناسان در حال برآورد خسارت های وارده به اراضی برنج هستند، افزود: تمامی کشاورزان این شهرستان که محصول برنج آنان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی است، می توانند برای دریافت خسارت به صندوق های بیمه مراجعه کنند.
وی با اشاره به برداشت برنج در 23 هزار و 570 هکتار از اراضی زیر کشت این شهرستان ادامه داد: امسال اولین برداشت مکانیزه برنج در آستانه اشرفیه اول مردادماه جاری در چهار هزار مترمربع از اراضی کشاورزی کوی امام بخش بندرکیاشهر انجام شد.
به گفته سلیمانی، 350 دستگاه ماشین دروگر مقیم و 200 دستگاه ماشین دروگر غیر مقیم در آستانه اشرفیه وجود دارد و امسال حدود 80 درصد از اراضی برنج شهرستان بصورت مکانیزه برداشت می شود.
وی پایان عملیات برداشت برنج را اواسط شهریورماه پیش بینی و خاطرنشان کرد: بطور میانگین سالانه در هر هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان حدود چهار هزار و 500 کیلوگرم شلتوک به دست می آید که از این میزان 60 درصد به برنج سفید تبدیل می شود.
شهرستان آستانه اشرفیه در 35 کیومتری شرق مرکز گیلان واقع شده و از قطب های تولید برنج استان محسوب می شود.

 

ارسال نظر