اختصاصی چابک‌آنلاین

نمایندگان تنها با فروش بیمه‌نامه شخص ثالث ارتزاق می‌کنند!

نمایندگان تنها با فروش بیمه‌نامه شخص ثالث ارتزاق می‌کنند!

نائب رئیس انجمن صنفی نمایندگان شرکت بیمه کارآفرین، گفت که شبکه فروش در سال جهش تولید ، انتظار حمایت بیشتری از سوی نهاد ناظر دارد و امیدوار است که دستورات لازم برای رفع مشکلات این قشر نیز به همان سرعت طرح حذف فیزیکی بیمه‌نامه شخص‌ثالث، ابلاغ و اجرایی شود.

 چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، بیمه مرکزی 28 اردیبهشت ماه سالجاری، در بخشنامه ای،تمامی شرکت‌های بیمه‌ای را موظف کرد تا به منظور تسهیل دسترسی بیمه‌گزاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمه‌نامه‌های خود و ارائه خدمات بیمه‌ای به آنها بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمه‌نامه، از ابتدای خردادماه سال جاری اقدامات لازم را انجام دهند.

"فاطمه ناصری" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: هرگز نمی توان گفت که اجرایی شدن یک طرح جدید به صورت کلی دارای ایراد است زیرا رفتن به سمت خدمات الکترونیک درست است اما دغدغه نمایندگان این است که آیا زیر ساخت های لازم برای اجرایی شدن این طرح آماده شده است؟

وی،با بیان اینکه نمایندگان بیمه ای برای اجرایی کردن این طرح، توجیه نشده اند، افزود: آن چیزی که منجر به نگرانی نمایندگان شده، حذف شبکه فروش از فرآیند فروش بیمه نامه است زیرا بیمه نامه شخص ثالث تنها بیمه نامه ای است که نیاز به بازاریابی ندارد و بسیاری از نمایندگان امور دفتر خود را از فروش این بیمه نامه می گذرانند.

دبیرانجمن صنفی نمایندگان شرکت بیمه کارآفرین تصریح کرد: در شهرستان های کوچک که بیمه نامه های عمر فروش چندانی ندارد نمایندگان تنها با فروش بیمه نامه شخص ثالث ارتزاق می کنند.

ناصری اظهارکرد: در صورتیکه بیمه نامه ها به صورت الکترونیک فروخته شوند کارمزد نماینده چه می شود؟ بیمه مرکزی می خواهد چند شرکت معرفی کند که آنها کار را در دست بگیرند؟

دبیرانجمن نمایندگان شرکت بیمه کارآفرین افزود: برخی شرکت ها که ثالث محور هستند آسیب بیشتر ی با اجرایی شدن این طرح می بینند اما به دلیل اینکه سیاست مدیران شرکت بیمه  کارآفرین برروی فروش بیمه نامه شخص ثالث نیست، نمایندگان آن آسیب کمتری خواهند دید.

به گفته وی، یکی از مهمترین مسائل این است که شرکت های بیمه ای از این طرح باخبر بوده اند اما شبکه فروش هیچگونه اطلاعی نداشته و به صورت ناگهانی با یک نامه غافلگیرشده اند.

ناصری توضیح داد: شرکت های بیمه ای می توانند با طراحی یک سامانه الکترونیکی و فروش بیمه نامه از طریق آن با کد خود نماینده این مشکل را حل کرده و هر نماینده با کد خود بیمه نامه بفروشد و کاغذ هم حذف شود.

ارسال نظر