شناسه خبر : 9328

نخستین کارگاه آموزشی وکلای همکار گروه شرکت‌های بیمه برگزار شد

نخستین کارگاه آموزشی وکلای همکار گروه شرکت‌های بیمه برگزار شد

نخستین کارگاه آموزشی وکلای همکار گروه شرکت‌های بیمه، با حضور وکلای برگزیده و مدیران حقوقی این شرکت‌ها و با هدف تبیین موارد حقوقی مورد چالش در صنعت بیمه و تبیین ماده ٥٠ قانون شخص ثالث در مرکز همایش‌های بیمه ملت برگزار شد.

به گزارش چابک‌آنلاین، این نشست آموزشی در پی تلاش دو ساله کارگروه منتخب شرکت‌های بیمه، در خصوص بررسی، انتخاب، آموزش و استفاده از خدمات حرفه‌ای وکلای مشترک در شرکت‌های بیمه و به همت کارگروه مشترک متشکل از نمایندگان حقوقی منتخب شرکت‌های بیمه پاسارگاد، سامان، ملت، معلم و نوین برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حسین کریم خان زند؛ مدیرعامل بیمه نوین با تأکید بر لزوم اتخاذ رویکرد تخصصی در فرآیندهای حقوقی شرکت‌های بیمه گفت: مسائل حقوقی در شرکت‌های بیمه، یکی از حوزه‌های تخصصی پرچالش است و اکنون زمان آن است که شرکت‌های بیمه بدون نگاه رقابتی در کنار هم و براساس منافع صنعت در این حوزه اقدام مؤثر کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به پیچیدگی و گستره وسیع مفاهیم بیمه‌ای در قوانین جاری، تشکیل این کارگروه توسط پنج شرکت بیمه‌ای با هدف بهره مندی از تخصص وکلای محترم دادگستری در کل کشور در راستای احقاق حقوق طرفین قرارداد بیمه براساس قوانین و در چاچوب مفاد قراردادهای بیمه‌ای در دادگاه ها و مراجع قانونی صورت گرفته است.

این نشست با برگزاری پنل‌های آموزشی به ریاست جواد گیوه‌چین؛ عضو هیات مدیره بیمه نوین و سعید قاهری؛ مدیر حقوقی بیمه ملت ادامه یافت و طیبه رجایی؛ از وکلای باسابقه صنعت بیمه به تشریح و تحلیل سابقه تاریخی و فلسفه وجودی ماده ٥٠ قانون شخص ثالث مصوب ١٣٩٥ پرداخت.

محمد توژان و اصغر عنایت از کارشناسان ارشد بیمه در بخش اتومبیل نیز تحلیل و بررسی جهات فنی پرونده‌های موضوع ماده ٥٠ شخص ثالث را محور ارائه مطالب خود قرار دادند.

"بررسی تقلب و تخلف در صنعت بیمه و طرح مصادیق و راهکارهای پیشگیری از آن" بخش دیگری از این کارگاه آموزشی بود که توسط سرهنگ کوروش سلطانی و بهروز آرمان مهر ارائه شد.

در بخش پایانی این نشستِ یک‌روزه، جلسه مشترکی با حضور دکتر روح‌اله زمانی؛ قاضی دادگاه تجدید نظر استان تهران و رئیس مجتمع قضایی شهید باهنر، پروین محمدی دینانی و فرهاد معزی از وکلای مجرب بیمه‌ای و مشاوران حقوقی ارشد صنعت بیمه، برگزار و طی آن به بررسی و تحلیل نمونه آرای صادره از محاکم مختلف کشور در ارتباط با ماده ٥٠، علل اطاله دادرسی و راهکارهای رفع آن پرداخته شد.

ارسال نظر