شناسه خبر : 38221

اعتبار گذرنامه‌ها برای افراد بالای ۱۵ سال به ۱۰ سال افزایش می‌یابد

اعتبار گذرنامه‌ها برای افراد بالای ۱۵ سال به ۱۰ سال افزایش می‌یابد

سخنگوی دولت گفت: بنا بر پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیات وزیران مدت اعتبار گذرنامه‌ها برای افراد بالای ۱۵ سال از ۵ سال به ۱۰ سال افزایش می‌یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت، گفت: در جلسه امروز هیئت وزیران با توجه به اینکه روز گذشته روز سینما بود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از بخشی از اقدامات دولت در ۲ سال اخیر در حوزه سینما را ارائه کرد همچنین مصوبات شورای عالی سینما که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شده بود نیز بخشی از این گزارش را شامل می‌شد.

سخنگوی دولت بیان کرد: در بخشی از گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته شد، تعداد سینما‌های موجود در کشور که در ابتدای دولت ۵۰۰ سینما بود در طول دو سال اخیر به بیش از ۷۰۰ سینما افزایش پیدا کرده که نشان دهنده یک رشد ۳۰ درصدی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، افزود: در کشور ۵۲ مشعل گازی وجود دارد که تا پایان سال ۲۱ مشعل به طور کامل خاموش می‌شوند یعنی گاز آن هدایت خواهد شد که به سرمایه بدل می‌شود.

بهادری جهرمی بیان کرد: وزارت نفت برای همه ۵۰ مشعل برنامه دارد که در بازه زمانی عملیاتی خواهد شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: بنا بر پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیئت وزیران و به منظور تسهیل تردد‌های خارج از کشور و کاهش هزینه‌ها، لایحه‌ای تصویب شد که به مجلس ارائه خواهد شد که طبق آن مدت اعتبار گذرنامه‌ها برای افراد بالای ۱۵ سال از ۵ سال به ۱۰ سال افزایش می‌یابد.

بهادری جهرمی همچنین یادآور شد: برای سیستان و بلوچستان استاندار ویژه انتخاب شده و هیئت وزیران و رئیس‌جمهوری اختیارات ویژه‌ای برای اولین‌بار به او تفویض کرده است تا نیاز‌های استان از جمله ایجاد اشتغال، رفع تنش‌های آبی و گسترش خطوط ترانزیتی و توسعه سواحل مکران که موارد اخیر از مسائل ملی هستند تأمین شوند.

دبیر هیئت دولت ادامه داد: یعنی علاوه بر مواردی که مربوط به صرف استان است، موضوعات ملی مثل راه‌آهن خاش - زاهدان که افتتاح می‌شود و بخش‌های بعدی آن هم در حال پیگیری است تا در همین دولت افتتاح شود، همگی زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهوری راهبری می‌شوند.

وی تاکید کرد: دولت و رئیس‌جمهوری تمرکز ویژه‌ای بر سیستان و بلوچستان و خوزستان دارد و مستمر با استانداران در ارتباط است تا سعی کند مناطقی مثل سیستان و بلوچستان و خوزستان چهره‌ای متفاوت از چهره گذشته پیدا کنند.

ارسال نظر