شناسه خبر : 37215

روزانه بین ۲۹ تا ۳۰ هزار گذرنامه عادی تحویل شرکت ملی پست می‌شود

روزانه بین ۲۹ تا ۳۰ هزار گذرنامه عادی تحویل شرکت ملی پست می‌شود

معاون فنی شرکت ملی پست گفت: صدور گذرنامه زیارتی از روز نخست مرداد آغاز شده که در این مدت روزانه بین هفت تا هشت هزار گذرنامه زیارتی توسط موزعین پستی، توزیع شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «محمد احمدی» معاون فنی شرکت ملی پست در گفتگو با ایرنا درباره خدماتی که این مجموعه برای زائران کربلا در مراسم اربعین حسینی تدارک دیده است، گفت: روزانه بین ۲۹ تا ۳۰ هزار گذرنامه عادی تحویل شرکت ملی پست می‌شود. در این ایام علاوه بر این تعداد، روزانه هشت هزار گذرنامه زیارتی نیز به دست شرکت ملی پست رسیده و این مجموعه از طریق سریع‌ترین مسیرهای هوایی و زمینی که در دسترس‌ دارد، گذرنامه‌ها را به نشانی متقاضیان ارسال می‌کند.

احمدی افزود: تمام تلاش خود را کردیم تا نشانی روی پاکت بر اساس نشانی صحیح باشد، اما گاهی اوقات به دلیل مشکلات نشانی که روی گذرنامه ثبت شده یا عدم حضور متقاضی در نشانی، مرسولات در باجه معطله پست باقی می‌مانند. در مراکز اصلی پستی زمان شیفت باجه‌های معطله را تا ساعت ۸ شب افزایش دادیم تا اگر کسی مراجعه کرد بتواند گذرنامه خود را دریافت کند.

وی گفت: برای تسهیل فرایندهای خدمات به زائرین عتبات‌ عالیات با شرکت دولتی پست عراق در حال مذاکره هستیم تا امکانی فراهم شود تا زائران در ایام اربعین و در راه بازگشت از عراق، توشه یا بار خود را از طریق مراکز پست شهرهای کربلا، نجف و کاظمین به نشانی خود در ایران پست کنند. امیدواریم با همکاری طرف عراقی و شرکت پست ایران نرخ تخفیفی مناسبی را برای این سرویس در ایام اربعین تعریف شود.

معاون فنی و بازرگانی شرکت پست درباره این موضوع اظهار داشت: مذاکرات از هفته گذشته انجام شده و در این هفته به نتیجه خواهد رسید و قدم‌های اجرایی پس از آن برداشته خواهد شد. اطلاع‌رسانی‌های مرتبط نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی، موکب‌ها و سازمان حج و زیارت انجام می‌شود.

احمدی افزود: خدمت دیگر، مربوط به مدارک گمشده‌ و یافته‌شده‌ است تا اگر در ایام اربعین مدارکی گم شد بتوان آن را از طریق سامانه «پست‌یافته» پیدا کرد و به صاحبانش رساند. در این حوزه گروه‌های مختلف عراقی و ایرانی فعال هستند و سازمان حج و زیارت نیز سامانه‌ای را ایجاد کرده است. در تلاش هستیم تا بتوانیم ارتباطی بین سامانه‌ها ایجاد کنیم تا مدارک زودتر به دست صاحبان‌شان برسد.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: صدور گذرنامه زیارتی از روز نخست مرداد آغاز شده و بر اساس آخرین آماری که داریم (۲۱ مرداد) روزانه تا ۸ هزار گذرنامه زیارتی و حدود ۳۰ هزار گذرنامه عادی دریافت و توزیع شده که احتمالاً در روزهای پیش‌رو شاهد افزایش بیشتری خواهیم‌بود. امیدوارم هر چه زودتر فرآیند درخواست و تولید گذرنامه‌ها انجام شود و حجم زیادی به روزهای پایانی منتهی به اربعین حسینی موکول نشود.

احمدی گفت: مردم به‌صورت معمول می‌توانند از طریق سامانه «رهگیری مرسولات پستی» یا از طریق شماره‌گیری «۱۹۳» که مرکز تماس شرکت پست است، از آخرین وضعیت مرسوله خود باخبر شوند.

ارسال نظر