شناسه خبر : 37748

۸۷ هزار جلد گذرنامه زیارتی به زائران اربعین تحویل شد

۸۷ هزار جلد گذرنامه زیارتی به زائران اربعین تحویل شد

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اعلام کرد: تا صبح امروز(شنبه) ۸۷۰ هزار جلد گذرنامه زیارتی صادر و تحویل متقاضیان شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سردار علی ذوالقدری روز شنبه اظهارداشت: کماکان تمامی دفاتر صدور گذرنامه کشور فعال هستند و تا الان ۸۸۰ هزار تقاضاً گذرنامه زیارتی دریافت کردیم که بیش از ۹۸ درصد آن صادر و تحویل متقاضیان شد.

وی تاکید کرد: اغلب زائران نیز به عتبات عالیات مشرف شدند و اکنون در مسیر بازگشت قرار دارند. اما با این حال مراکز صدور گذرنامه تا پایان اربعین اقدام به صدور گذرنامه خواهند کرد.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا با اشاره به آغاز بازگشت زائران از چهار روز گذشته، گفت: شاهد مدیریت خوب مردمی در سفر امسال بودیم که برای بهره دیگر زائران در کوتاه‌ترین زمان کشور عراق را ترک کردند.

گذرنامه اربعین مختص محرم و صفر

سردار ذوالقدری درباره مدت اعتبار گذرنامه زیارتی نیز توضیح داد و گفت: طبق توافق ما با کشور عراق این گذرنامه مربوط به ماههای صفر و محرم امسال است.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار گذرنامه‌های زیارتی با اعتبار ۵ ساله صادر می‌شود، افزود: لازم است پس از اربعین مجدد با کشور عراق برای استفاده عادی و در تمام فصول از این گذرنامه‌ها توافقی صورت گیرد.

به گفته رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا، در حال حاضر گذرنامه زیارتی برای کشور عراق تا پایان ماه صفر قابل استفاده است تا اینکه توافقی جدید صورت گیرد.

ارسال نظر