شناسه خبر : 34315

حوادث ناشی از کار ۱۴ درصد کاهش یافت

حوادث ناشی از کار ۱۴ درصد کاهش یافت

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش ۱۴ درصدی حوادث ناشی از کار در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «حسین علی رعیتی‌فر» روز سه‌شنبه در همایش ملی کار اظهار داشت: سال گذشته ۷۱۱ نفر از کارگران در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: کارگران باید درباره ایمنی سازی آموزش ببینند در همین رابطه سازمان فنی حرفه‌ای در حوزه ایمنی کار مهارت‌های لازم را ارائه می‌کند ضمن اینکه در این زمینه لایحه مقاوم نامه ایمنی کار تصویب شده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در امنیت شغلی جلسه‌های مختلفی را برگزار کردیم گفت: موادی از قانون کار پیشنهاد دادیم که امیدواریم در دولت مصوب و به مجلس برود که این اقدام یکی از گام‌های مهم در کار شایسته است.

وی با بیان اینکه در حوزه روابط کار موضوعات مختلفی مطرح است گفت: یکی از اتفاق‌هایی که مغفول مانده است باید گفت‌وگوها را دو جانبه بین کارگری و کارفرمایی در توافق و تعیین دستمزد پیگیری کنیم.

رعیتی‌فر افزود: برای رسیدن به عدالت اجتماعی، حقوق بنیادین کار مدنظر است رفع تبعیض و اقدامات گوناگونی از جمله وظایف دولت و شرکای اجتماعی است در این دولت سه جانبه گرایی را سرلوحه کار قرار داده‌ایم.

وی عنوان کرد: در توسعه کشور باید احکامی در نظر گرفته شود تا گفت‌وگوی روابط کار تقویت شود و تضمین سه جانبه‌گری را در بستر مشاغل آینده کار دنبال کنیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید به اصول بنیادین کار پایبند باشیم گفت: باید بر روی مشترکات و اتفاق‌نظرها اهتمام داشته باشیم و با رعایت این اصول چارچوب‌های امنیت شغلی و معیشت را توجه کنیم.

رعیتی‌فر گفت: در سال گذشته اصلاح قانون بیمه بیکاری را به دولت پیشنهاد دادیم که اکنون در کمیسیون‌های دولت بررسی می‌شود.

ارسال نظر