شناسه خبر : 33544

کاهش ۱۴ درصدی حوادث ناشی از کار در‌ سال ۱۴۰۱

کاهش ۱۴ درصدی حوادث ناشی از کار در‌ سال ۱۴۰۱

معاون روابط کار وزارت کار گفت: در سال ۱۴۰۰ در کشور ۸ هزار و ۹۱۰ حادثه ناشی از کار در سطح کشور رخ داده که این آمار در سال گذشته به ۷ هزار و ۹۵۰ مورد کاهش پیدا کرده که مقایسه این آمار نیز نشان از کاهش ۱۴ درصدی حوادث ناشی از کار کشور درسال ۱۴۰۱ دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت کار، با اشاره به اینکه حفظ و صیانت از نیروی کار یکی ازوظایف اصلی دولت ها است گفت:21 هزار کمیته حفاظت فنی در سطح کشور برای حفاظت از نیروی کار تشکیل شده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حوادث کارگری جهان اشاره کرد و  گفت: براساس اطلاعات منتشر شده رسمی سال 2022 در دنیا 2 میلیون و 800 هزار نفر براثر حوادث ناشی از کار فوت کرده اند که نشان از فوت روزانه 7 هزار و 800 کارگر در این سال دارد.

وی ادامه داد: در سال 1400 در ایران 768 نفر براثر حوادث ناشی از کار فوت کردند که این آمار در سال 1401 به 711 نفر کاهش پیدا کرد که مجموعا مقایسه این آمار نشان از کاهش 11 درصدی فوتی ناشی از کار طی یکسال گذشته دارد.

رعیتی فرد اضافه کرد: در سال 1400 در کشور 8 هزار و 910 حادثه ناشی از کار در سطح کشور رخ داده که این آمار در سال گذشته به 7 هزار و 950 مورد کاهش پیدا کرده که مقایسه این آمار نیز نشان از کاهش 14 درصدی حوادث ناشی از کار کشور در سال 1401 دارد.

وی بر ارتقاء فرهنگ ایمنی برای کاهش حوادث ناشی از کار تاکید کرد و گفت: اقدامات بارزی در سطح کشور در دولت سیزدهم در رابطه با فرهنگ کار و توسعه آن در جامعه کار و تلاش صورت گرفته که کاهش آمار تلفات و حوادث ناشی از کار در سطح کشور نشان از موثر بودن این اقدامات دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بر اساس تصمیم گیری درست در دولت سیزدهم، نمایندگان کارگران و کارفرمایان در تصمیم گیری های بخش کارگری و بازنشستگان دخیل داده شدند.

 

ارسال نظر