شناسه خبر : 33299

حوادث ناشی از کار در تهران ۲۰ درصد کاهش یافت

حوادث ناشی از کار در تهران  20 درصد کاهش یافت

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از کاهش ۲۰ درصدی حوادث کار در تهران خبر داد و گفت:بالغ بر ۳۵ هزار مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان در جهت ارتقای سطح ایمنی کار صورت گرفته که خروجی آن کاهش حوادث ناشی از کار نسبت به سال گذشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، حوادث شغلی به آن دسته از حوادثی گفته می شود که فرد حین انجام کار یا مرتبط با آن در داخل یا خارج از محل فعالیت خود دچار جراحت, بیماری, صدمه یا فوت می شود.

در سال‌های گذشته آمار حوادث و سوانح ناشی از کار در کشور مطلوب نبود است و در برخی سال ها روند افزایشی داشته است.

 کارشناسان معتقدند که حوادث در حوزه ساختمان بیشترین آمار از تلفات نیروی کار را به خود اختصاص می دهد. آنطور که آمارها می گوید بیش از 50 درصد حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی اتفاق می افتد و در وقوع بیش از 80 درصد حوادث کار, عامل انسانی نقش موثری دارد.

عدم بازرسی های کار از عوامل تاثیر گذار بر رشد حوادث شغلی است که حامد ویس کرمی, مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از کاهش 20ردصدی حوادث کار در تهران خبر داد و گفت:بالغ بر 35 هزار مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان در جهت ارتقای سطح ایمنی کار صورت گرفته که خروجی آن کاهش حوادث ناشی از کار نسبت به سال گذشته است.

وی در آستانه روز کارگر با تاکید بر اینکه کارگران ستون فقرات تولید کشور هستند یادآور شد: اگر کارگر نباشد رکن اصلی که همان تولید است خاصیت خود را از دست خواهد داد، اگر کارگر نباشد اقتصاد مقاومتی بی معنی خواهد بود و این کارگر است که در کنار سایر منابع انسانی همچون کارفرماها می‌تواند با خلاقیت، نوآوری و تلاش، کشور را در ریل موفقیت قرار داده و منجر به بهبود وضعیت تولید و حضور موثر در بازارهای رقابتی را عملیاتی کند.

وی اضافه کرد: قطعاً وجود چنین افراد موثر در حوزه اقتصاد می‌تواند از هرگونه خروج ارزجلوگیری کرده و به توسعه صادرات منجرشود که این موضوع در اشکال مختلف و در قالب اقتصاد مقاومتی بارها عیان شد، به‌طوری که در سال‌هایی که کشور دچار تحریم های مغرضانه غرب بوده و بهست با تلاش‌های این عناصر مهم اقتصاد کشور در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفته و این توسعه همچنان نمایان است.

ویسکرمی با اشاره به انتخاب کارگر نمونه در جشنواره امتنان استان تهران گفت: ما در این دوره برگزاری جشنواره تعداد هزار و 871طرح را بعنوان کاندیدای عنوان برتر توسط کارفرمایان، مدیران و کارگران ثبت نام کرده و پس از ده ها داوری انجام شده و بازدیدهای میدانی 40کارگر شامل چهارکارگر نمونه و هشت گروه کاری برتر انتخاب شدند و در کنارآن پنج کارفرمای برتر در سطح استان نیز حائز رتبه شدند.

وی شاخص‌های انتخاب را خلاقیت و نوآوری در محصول تولیدی، خطوط تولیدی، اصلاح ساختار تولیدی در سطوح مختلف اقتصادی، ارز آوری در توسعه صادرات، توجه به رعایت حقوق کارگران و اهتمام بر رعایت قانون کار برشمرد.

ویسکرمی با بیان اینکه 131 هزار فرصت شغلی در سال گذشته ایجاد شد، افزود: در حال حاضر 2 هزار و 300 تشکل کارگری و کارفرمایی صنفی در استان تهران فعالیت دارند که نسبت به سال گذشته 35 درصد رشد داشته و بالغ بر 35 هزار مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان در جهت ارتقای سطح ایمنی کار صورت گرفته که خروجی آن کاهش 20 درصدی حوادث ناشی از کار نسبت به سال گذشته بوده است.

ارسال نظر