شناسه خبر : 33821

افسردگی ریسک حمله قلبی را افزایش می دهد

افسردگی ریسک حمله قلبی را افزایش می دهد

تحقیقات جدید تأثیر سلامت روان بر خطر بیماری قلبی را برجسته کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به اختلالات سلامت روان تا سه برابر بیشتر احتمال دارد که مشکلات مربوط به سلامت قلب را تجربه کنند.

به گفته متخصصان، اختلالات روانی ممکن است از طریق راه‌هایی مانند التهاب، فشار خون بالا و استرس اکسایشی بر سلامت قلب تأثیر بگذارند.

یک مطالعه جدید نشان داده است که برخی از شرایط سلامت روان از جمله اضطراب، افسردگی و بی خوابی ممکن است خطر ابتلاء به بیماری قلبی را افزایش دهد.

در حالی که بیماری قلبی اغلب در افراد مسن‌تر شایع است، محققان در این مطالعه مشاهده کردند که خطر برای افراد ۲۰ و ۳۰ ساله نیز افزایش یافته است.

نویسندگان این مطالعه پایگاه داده خدمات بیمه سلامت ملی کره را برای افراد ۲۰ تا ۳۹ ساله جستجو کردند. پس از حذف افرادی که سابقه انفارکتوس میوکارد معروف به حمله قلبی یا سکته مغزی داشتند، ۶,۵۵۷,۷۲۷ بزرگسال باقی ماندند که همه آنها بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ تحت معاینات سلامت قرار گرفتند.

از این گروه، ۸۵۶۹۲۷ (۱۳.۱%) حداقل یک اختلال سلامت روان داشتند که تقریباً نیمی از آنها (۴۷.۹%) اضطراب را تجربه کردند. بخش بزرگی از شرکت کنندگان باقیمانده افسردگی و بی خوابی داشتند (به ترتیب ۲۱.۲ و ۲۰٪). مشکلات دیگر شامل اختلال دوقطبی، اختلالات خوردن، اختلال استرس پس از سانحه و اختلال مصرف مواد بود.

سپس وضعیت سلامتی همه شرکت‌کنندگان تا دسامبر ۲۰۱۸ به‌مدت ۷.۶ سال بررسی شد. در این دوره، در مجموع ۱۶۱۳۳ سکته قلبی و ۱۰۵۰۹ سکته مغزی گزارش شد.

آنها دریافتند شرکت کنندگانی که مبتلا به اختلال سلامت روان تشخیص داده شده بودند، در مقایسه با افرادی که نگرانی‌های مربوط به سلامت روان نداشتند، سه برابر بیشتر با احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی روبرو بودند.

 «مجید بسیت»، متخصص قلب در هیوستون تکزاس، تاکید کرد که این یافته‌ها با بسیاری از مطالعات قبلی در تناقض هستند. با این حال، محققان هیچ توضیح بالقوه ای برای این نتیجه متفاوت ارائه نکردند و صرفاً بیان کردند که تحقیقات بیشتری لازم است.

ارسال نظر