شناسه خبر : 31224

ابتلا به افسردگی در جوانی با بروز بیماری های قلبی بیشتر مرتبط است

ابتلا به افسردگی در جوانی با بروز بیماری های قلبی بیشتر مرتبط است

به گفته محققان، ابتلا به افسردگی در جوانی با بروز بیماری های قلبی و عروقی بیشتر مرتبط است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بزرگسالان جوان مبتلا به افسردگی یا به طور کلی سلامت روانی ضعیف، حملات قلبی، سکته مغزی و عوامل خطرزا برای بیماری‌های قلبی عروقی را بیشتر از همسالان خود بدون مشکلات سلامت روان گزارش می‌کنند.

«یاآ آدوما کواپونگ»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه جانز هاپکینز، گفت: «در حالی که رابطه بین بیماری قلبی و افسردگی احتمالاً دو طرفه است، اولویت دادن به سلامت روان در میان بزرگسالان جوان مهم است زیرا ممکن است در کاهش بیماری قلبی و بهبود سلامت کلی قلب مفید باشد.»

محققان در این مطالعه، داده‌های ۵۹۳,۶۱۶ بزرگسال را که به طور متوسط ۳۵ سال سن داشتند و در نظرسنجی ملی بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت کنندگان در نظرسنجی گزارش دادند که آیا تا به حال دچار اختلال افسردگی بوده اند و آیا در طول ماه گذشته سلامت روانی ضعیفی داشته اند یا خیر. آنها همچنین گزارش دادند که آیا دچار حمله قلبی، سکته مغزی یا درد قفسه سینه، وضعیتی به نام آنژین، یا داشتن عوامل خطر بیماری قلبی عروقی از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا، اضافه وزن یا چاقی، سیگار کشیدن، دیابت، عدم فعالیت بدنی و نخوردن میوه و سبزی کافی بوده اند. افرادی که دو یا چند مورد از این عوامل خطر را داشتند، سلامت قلبی عروقی کمتری داشتند.

به گفته کواپونگ، «ما به شیوع بالای افسردگی در این گروه- ۱۹.۶ درصد- پی بردیم.»

این تحقیق جدید نشان داد که احتمال ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی در افراد جوانی که گزارش کرده‌اند افسردگی دارند، در مقایسه با افراد بدون افسردگی بیش از دو برابر است.

به همین ترتیب، هرچه تعداد روزهای ضعیف از لحاظ سلامت روانی که آنها گزارش می‌کردند بیشتر باشد، احتمال ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی بیشتر می‌شد.

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که حداقل یک چهارم افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و یک سوم از بازماندگان سکته مغزی علائم افسردگی را دارا هستند.

به گفته محققان، افسردگی سطوح بیشتری از هورمون‌های استرس را تولید می‌کند و باعث ایجاد التهاب می‌شود که هر دو عامل خطر برای بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

ارسال نظر