شناسه خبر : 15836

اختصاصی چابک آنلاین؛

سهم لیزینگ‌ها درتولید ناخالص ملی نیم درصد است/شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند در لیزینگ سرمایه‌گذاری کنند

سهم لیزینگ‌ها درتولید ناخالص ملی نیم درصد است/شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند در لیزینگ سرمایه‌گذاری کنند

مدیرعامل شرکت لیزینگ ایران، گفت شرکت‌های لیزینگ با اخذ تسهیلات بانکی با نرخ ۱۸ درصد در سال می‌توانند تسهیلاتی با نرخ ۲۱ در صدرا دراختیار متقاضیان قرار دهند؛ در واقع حاشیه سود سه درصدی برای شرکت‌های لیزینگ در نظر گرفته شده است.

به گزارش چابک آنلاین، علی اصغر سفری در گفتگو با چابک آنلاین در رابطه با دیگر راههای تامین مالی توسط شرکت های لیزینگ، بحث قبول عاملیت را مطرح کرد وگفت: «شرکت هایی از قبیل شرکت های بیمه و سرمایه گذاری که مازاد منابع دارند می توانند بخشی از منابع مازاد خود را در پروژه های لیزینگ سرمایه گذاری کنند.

به گفته وی،این امربرای هر دو طرف مثبت خواهد بود؛ چرا که شرکت های لیزینگ با تخفیف های تجاری که معمولا از آن برخوردار می شوند می توانند سودی بیشتر از سود سپرده های بانکی به این سرمایه گذاران پرداخت کنند.

مدیرعامل  شرکت لیزینگ ایران، در رابطه با شیوه برخورد با موسسات لیزینگ غیرمجاز گفت: تا به حال آنچنان با اینگونه موسسات برخوردی صورت نگرفته و احساس می کنم به شرکت های لیزینگ غیر مجاز هم باید نگاهی مثل  موسسات مالی بدون مجوزداشت.

وی،تصریح کرد: در کشورهای آمریکای شمالی بین ۴۵ تا ۵۰ درصد تامین مالی از طریق شرکت های لیزینگ انجام می شود، در حالی که در کشور،سهم لیزینگ ها نیم درصدتولید ناخالص ملی است.

سفری،گفت: در معاملات لیزینگ کارمزد تخفیف تجاری که باید از فروشنده اخذ شود از مشتری گرفته شده و اینکه میزان مطالبات معوق در این شرکت ها بالا رفته به این علت است که بازپرداخت سود ۳۴ درصد، برای مشتریان بسیار مشکل بوده است.

مدیرعامل شرکت لیزینگ ایران، در رابطه با تاثیر افزایش قیمت خودرو بر فعالیت شرکت های لیزینگ ابراز داشت: با این وضعیت باید شرکت های لیزینگ به دنبال بازار های دیگری بروند چون بسیاری از متقاضیان از این بازار خارج شده اند.

سفری،افزود هزینه ای که چند سال قبل برای خرید یک خودرو معمولی پرداخت می شدالان باید برای خرید یک گوشی تلفن همراه پرداخت کرد،درنتیجه بازار هدف شرکت های لیزینگ درحال دگرگونی است.

 

ارسال نظر