شناسه خبر : 21479

عربستان بودجه نظامی‌اش را ۵۰ درصد افزایش می‌دهد

عربستان بودجه نظامی‌اش را ۵۰ درصد افزایش می‌دهد

یک مقام سعودی اعلام کرد که کشورش قصد دارد بودجه نظامی و دفاعی خود را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. او همچنین گفت عربستان تلاش دارد با همکاری شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی خود در بخش صنایع دفاعی به خودکفایی رسد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، احمد العوهلی، رئیس سازمان صنایع نظامی- دفاعی عربستان، شنبه در آستانه راه اندازی اولین دوره از نمایشگاه نمایشگاه صنایع دفاعی جهان در ریاض اعلام کرد که کشورش در تلاش است از طریق همکاری‌ با شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی خود در زمینه تاسیسات و صنایع دفاعی به خودکفایی رسد.

مجمع صنایع دفاعی "ریاض ۲۰۲۲"، امروز یکشنبه با حضور بیش از ۳۰۰ شخصیت دولتی و نظامی از اقصی نقاط جهان برای گفتگو و تبادل نظر درباره مسائل و صنایع دفاعی، در ریاض پایتخت عربستان افتتاح شد.

العوهلی اعلام کرد؛ عربستان به بومی سازی صنایع نظامی و امنیتی خود ادامه می‌دهد و تا سال ۲۰۳۰ هزینه‌های نظامی برای تجهیزات و خدمات نظامی خود را ۵۰ درصد افزایش خواهد داد.

او با تاکید بر اهمیت بومی سازی صنایع و تجهیزات نظامی اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز به صراحت گفته است که هیچ معامله تسلیحاتی بدون درنظر گرفتن فرآیند تولید محلی و انتقال محتوای علمی آن تجهیزات امکان پذیر نیست.

وی اشاره کرد که تعداد زیادی از کشورهای منطقه، بدون نام بردن از آنها، درصدد تولید این تجهیزات درون خاک خود و بومی سازی ساخت و تکنولوژی آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری عربستانی "واس"، نخستین دوره نمایشگاه بین‌المللی دفاع نظامی امروز(یکشنبه) با مشارکت گسترده از شخصیت‌ها و شرکت‌های بین‌المللی دفاعی در ریاض پایتخت عربستان شروع به کار کرد.

عربستان از ششم تا نهم ماه جاری میزبان برگزاری نمایشگاه «دفاع نظامی در جهان» خواهد بود؛ نمایشگاهی که هر دو سال یک‌بار برگزار خواهد شد. رسانه‌های سعودی انتظار دارند که نمایشگاه مذکور طی این چهار روز برگزاری، سی هزار بازدیدکننده داشته باشد.

ارسال نظر