شناسه خبر : 8274

سقف خدمات درمانی بیمه گردشگر به ۱۰۰ هزار ریال عربستان رسید!

سقف خدمات درمانی بیمه گردشگر به 100 هزار ریال عربستان رسید!

اجباری شدن "بیمه گردشگر" تأثیر بسیار زیادی بر صعنت بیمه و بخصوص شرکت‌های بیمه‌ای در عربستان سعودی داشته و موجب گرم شدن بازار آنها شده است.

چابک آنلاین، با تصمیمی که دولت عربستان برای اجباری شدن بیمه گردشگرانی که وارد عربستان می‌شوند، گرفته، بازار رقابتی شدیدی میان شرکت‌های بیمه‌ای برای بدست آوردن سهم بیشتری از این بازار  ایجاد  شده و به مثابه جریان یافتن خون تازه در رگ های شرکت‌های بیمه‌ای عربستانی بوده است.

این موضوع به قدری برای مقامات مسئول در عربستان اهمیت داشته که چند بند به "منشور بیمه سلامت" عربستان اضافه کرده و در این چند بند، ملاحظاتی درباره "بیمه گردشگر" مطرح کرده اند.

بندهای اضافه شده به منشور بیمه سلامت عربستان نشان می دهد که تلاش شده در بیمه گردشگر، زمینه ای  برای خدمت رسانی و تأمین بیمه ای گردشگرانی که به عربستان سفر می کنند، فراهم شود.

برهمین اساس افراد غیرعربستانی که با ویزای گردشگری وارد عربستان می شوند، در صورت وقوع هرگونه حادثه ای، با بیمه درمانی از خدمات درمانی عربستان تا سقف 100 هزار ریال (هر ریال عربستان حدود 800 تومان است) بهره خواهند برد.

این مبلغ شامل هزینه های معاینه پزشکی، درمان، دارو و غیره است و لزومی ندارد که درمان گردشگر در بیمارستان های دولتی عربستان صورت گیرد.

یعنی اگر در بیمارستان های خصوصی هم تحت درمان قرار گیرد، شرکت های بیمه ای سعودی موظف خواهند بود هزینه های کامل درمان فرد گردشگر را پرداخت کنند.

"فواد پورعبادی"

 

ارسال نظر