شناسه خبر : 33227

رژیم غذایی بر الگوی خواب ورزشکاران موثر است

رژیم غذایی بر الگوی خواب ورزشکاران موثر است

طبق یک مطالعه جدید، تغذیه می تواند بر زمان خواب تاثیر داشته باشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، محققان دریافتند ورزشکارانی که کربوهیدرات‌ها و ویتامین‌های B۱۲ و C بیشتری مصرف می‌کنند، تمایل دارند زودتر بخوابند و زودتر هم از خواب بیدار شوند.

به گفته نویسندگان، ممکن است این مواد مغذی سنتز هورمون‌های حیاتی تنظیم‌کننده خواب از جمله سروتونین و ملاتونین را افزایش دهند.

«لورن رنتز»، محقق ارشد از دانشگاه ویرجینیای غربی، گفت: «ما می‌دانیم که خواب به بدن کمک می‌کند تا از استرس‌های فیزیکی و ذهنی روزانه رهایی یابد و بر عملکرد فیزیکی و ذهنی آینده تأثیر بگذارد.»

برای این مطالعه، محققان الگوهای خواب و تغذیه ۲۳ زن را که فوتبال بازی می‌کردند، ارزیابی کردند. هر یک از ورزشکاران یک حلقه هوشمند به دست داشتند که خواب آنها را به مدت ۳۱ شب در طول فصل پیگیری می‌کرد. آنها همچنین میزان غذای مصرفی خود را در سه روز آخر ثبت کردند.

این مطالعه ارتباط بین مصرف مواد مغذی و زمان خواب اما نه مدت زمان خواب را نشان داد.

اکثر ورزشکاران به طور متوسط هفت تا هشت ساعت خواب در شبانه روز داشتند. حدود نیمی از آنها کمبود ویتامین A و K و همچنین پروتئین داشتند. تقریباً همه در مصرف مقادیر توصیه شده ویتامین D و کربوهیدرات‌ها ناموفق بودند.

نویسندگان گفتند که نتایج نشان می‌دهد که چگونه جنبه‌های مختلف سلامت می‌تواند به عملکرد و پتانسیل بهبود کمک کند.

گام بعدی ارزیابی الگوهای سلامت مشابه در گروه بزرگ‌تری از افراد است. نویسندگان قصد دارند بررسی کنند که چگونه این الگوها ممکن است بر موفقیت ورزشکاران تأثیر بگذارد.

ارسال نظر