شناسه خبر : 25779

خواص ویتامین E برای جلوگیری از سفیدی مو

خواص ویتامین E برای جلوگیری از سفیدی مو

ویتامین E برای مو فوق العاده عمل می‌کند و خواصش در جلوگیری از سفید شدن مو و درمان موخوره بی نظیر است، البته خواص بسیار مناسب دیگری هم برای پوست و مو به همراه دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ویتامین E یک داروی شگفت انگیز است که می‌تواند طیف وسیعی از مشکلات قلبی و خونی، از جمله شریان‌های مسدود شده، فشار خون بالا، شریان‌های سخت شده در پا، ورید‌های واریسی، دیابت و عوارض مرتبط، و عصب از جمله بیماری‌های آلزایمر و زوال عقل را درمان کند.

ویتامین E همچنین برای چشم ها، ایمنی جنین در رحم و سلامت زنان سودمند است. معمولا برای بهبودی پوست خشک و خشک شده استفاده می‌شود و به طور فزاینده‌ای در تمام محصولات مراقبت از پوست تولید شده توسط دارو‌ها یافت می‌شود.

ویتامین E یا آلفا توکوفرول یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که عمدتا در سبزیجات برگ سبز، آجیل و دانه ها، غذا‌های دریایی و میوه‌ها یافت می‌شود. همانطور که در ادامه این بخش از سلامت نمناک تحت عنوان خواص و فواید ویتامین e خواهیم گفت مکمل‌های ویتامین زمانی تجویز می‌شوند که بدن شما به دلایلی قادر به جذب مواد مغذی از رژیم منظم شما نیست.
 


خواص ویتامین E
 


۱. ویتامین E پوست خشک شده را مرطوب می‌کند:
چند قطره روغن ویتامین E را با لوسیون مرطوب کننده شبانه خود مخلوط کنید و قبل از رفتن به رختخواب، آن را به بدن خود بمالید.

۲. ویتامین e پیری زودرس پوست را تغییر می‌دهد:
ویتامین E تمام احتمالات پوست شما را برای پیر شدن، چروک و شل شدن تغییر می‌دهد و آن را جوان و سفت نگه می‌دارد.

۳. درمان آفتاب سوختگی با خواص فوق العاده ویتامین e:

ویتامین E همچنین می‌تواند به بهبود سریع آفتاب سوختگی کمک کند. چند قطره روغن ویتامین E را به آرامی بر روی محل سوختگی خود بمالید.

۴. خواص روشن کنندگی لکه‌های تیره در ویتامین E:
لکه‌های تیره می‌توانند توسط عوامل مختلفی از قبیل آسیب‌های رادیکال آزاد، پیری، مشکلات کبدی و ... ایجاد شوند.
ویتامین E می‌تواند چنین مشکلاتی را کاهش دهد.
کپسول‌ها را پاره کنید و آن‌ها را با لوسیون بدن یا روغن حامل مورد نظرتان، مانند روغن زیتون مخلوط کنید. سپس آن را روی لکه‌های تیره بدنتان بمالید تا زمانی که لکه‌ها به مراتب روشن‌تر نشده اند، این کار را یکبار در روز انجام دهید.

۵. ویتامین E به عنوان یک عامل پاک کننده عمل می‌کند:
ویتامین E همچنین به پاک کردن کثیفی ها، جرم و سایر ناخالصی‌ها کمک می‌کند، همزمان با حفظ تعادل روغن پوست شما؛ چند قطره روغن ویتامین E را بر روی یک تکه پنبه برای پاک کردن صورتتان استفاده کنید و این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

۶. ویتامین E بهبود دهنده ناخن‌های خشک:
روغن ویتامین E یک درمان مؤثر برای ناخن‌های خشک و ترک خورده است. چند قطره روغن ویتامین E را روی ناخن‌های خشکتان بریزید و آن را ماساژ دهید.

۷. درمان علائم کششی و چروک با خواص ویتامین E:
روغن ویتامین E برای به تعویق انداختن علائم کششی و چروک مفید است. استفاده منظم از این روغن بر روی علائم کششی و چروک همراه با حرکات ملایم ماساژ، باعث کاهش این علائم می‌شوند.

۸. بهبود تاول تبخالی با ویتامین E:
روغن ویتامین E برای قطع و کاهش تاول تبخالی شناخته شده است. یک کپسول روغن ویتامین E را سوراخ کنید و آن را به صورت مستقیم روی تاول تبخالی بریزید.

۹. مزایای ویتامین E برای رشد مو:
ویتانین E رشد مو را تحریک می‌کند. ویتامین E فولیکول‌های آسیب دیده مو را تعمیر می‌دهد و باعث رشد مو‌های سالم می‌شود.

ارسال نظر