شناسه خبر : 21451

کم خونی دارید، شیره انگور بخورید!

کم خونی دارید، شیره انگور بخورید!

مصرف شیرۀ انگور بصورت شربت یا بعنوان صبحانه بهترین علاج کم خونی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مصرف شیرۀ انگور بصورت شربت یا بعنوان صبحانه بهترین علاج کم خونی است.

شیره انگور بسیار مقوی است و برای افرادی که بر اثر بیماری یا عمل جراحی ضعیف شده اند، بسیار مفیدست !

یکی از بهترین شیره ها‌ی طبیعی که سرشار از خواص ارزشمندی برای بدن می‌باشد، شیره انگور است، این شیره‌ی خوش طعم، از طبع گرمی برخوردار می‌باشد. همچنین از املاح فراوانی همچون ید، آهن، منیزیم، فسفر، منگنز و... برخوردار است. البته لازم به ذکر است شیره‌ی انگور دارای ویتامین‌های متفاوتی همچون ویتامین A, B, C, D می‌باشد؛ از این رو نوعی مکمل برای تامین کمبود ویتامین‌های بدن به شمار می‌رود.

نحوه مصرف شیره انگور برای درمان کم خونی:

در طب سنتی اطبا بر این باورند که خرید شیره انگور و مصرف آن بصورت مرتب و همراه با غذا، آب میوه و یا با میان وعده‌های غذایی، باعث کاهش تنش‌های عصبی، درمان کم خونی، حفظ سلامت فردی و ... خواهد شد.
برای بهره مندی از خواص شیره انگور می‌توانید راه‌های زیر را نیز امتحان کنید:

۱- سرکه شیره انگور

برای تهیه سرکه شیره ابتدا نیاز است به میزان یک دهم شیره انگور، به آن سرکه انگور خانگی اضافه نمایید. سپس اجازه دهید به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بر روی حرارت ملایم بجوشد تا سرکه و شیره با یکدیگر به خوبی مخلوط گردند. اکنون سرکه شیره انگور شما نیز آماده است. حال باید هر روز به میزان ۱ الی ۲ قاشق چایخوری از محصول بدست آمده را درون یک لیوان آب حل کرده و میل نمایید.

۲- شربت شیره انگور

۲ قاشق غذاخوری از شیره انگور اصل را درون یک لیوان آب خنک حل کرده و در هر وعده غذایی همراه با غذا نوش جان کنید.

۳- شیر برنج با شیره انگور

در این روش برای برطرف شدن ضعف عمومی بدن یا درمان کم خونی، نیاز است شیره انگور را همراه با سمنو یا شیر برنج میل نمایید. (جهت خرید شیره انگور کلیک کنید)

۴- شیر با شیره انگور

۱ قاشق غذاخوری شیره انگور را همراه با شیره توت و شیره خرما ترکیب و در یک لیوان شیر به خوبی حل نمایید. ترکیب بدست آمده را ۲ بار در روز (صبح و عصر) میل نمایید.
همچنین استفاده متنوع از شیره‌ی انگور برای درمان لک‌های پوستی، بهبود نفخ و خونسازی موثر واقع شده است.

کلام آخر:

شیره انگور برای درمان بیماری‌های کبدی هم موثر است و مصرف آن، موجب پاکسازی کبد از سموم و مواد زائد می‌شود.

بهتر است بدانید برای اینکه از خواص متفاوت و ارزشمند این شیره‌ی طبیعی بهره‌مند شوید، آن را در وعده‌ی صبحانه‌ی خود جایگذاری نمائید.

البته شرط برخورداری از خواص ارزشمند این عصاره‌ی طبیعی، استفاده از نوع مرغوب و طبیعی آن است. پیشنهاد ما به شما عزیزان برای خرید آسان و مطمئن، استفاده از وبسایت ترنگ می‌باشد. هدف ما از تهیه‌ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه استفاده‌ی متفاوت از شیره‌ی انگور برای درمان کم خونی بود.

ارسال نظر