شناسه خبر : 21188

مصرف زیاد سبزیجات موجب پیشگیری از بیماری قلبی نمی شود

مصرف زیاد سبزیجات موجب پیشگیری از بیماری قلبی نمی شود

اغلب گفته می شود که خوردن مقدار زیادی سبزیجات کلید زندگی طولانی و سالم است. اما نتایج یک مطالعه بزرگ در بریتانیا نشان می دهد که این شیوه به جلوگیری از بیماری قلبی کمکی نمی کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، محققان دانشگاه آکسفورد داده‌های ۴۰۰ هزار بریتانیایی را که به مدت ۱۲ سال تحت نظر بودند، بررسی کردند. در این مدت ۱۸۰۰۰ نفر دچار مشکلات قلبی عمده مانند حمله قلبی یا سکته شدند.

از شرکت کنندگان پرسیده شد که روزانه چه مقدار سبزی می‌خورند و میزان مصرف آنها با میزان بیماری قلبی مقایسه شد.

به طور کلی، گروهی که بیشتر سبزیجات خام مصرف می‌کردند، ۱۵ درصد کمتر از افرادی که کمترین سبزیجات را مصرف می‌کردند، دچار بیماری قلبی شدند.

این مطالعه به این نتیجه رسید که مصرف زیاد سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، هویج و نخود فرنگی، اثر محافظتی در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی ندارد.

این گزارش نشان می‌دهد که هرگونه ارتباط بین مصرف سبزیجات و سلامت قلب به این دلیل است که افرادی که زیاد سبزیجات می‌خورند در سایر جنبه‌های زندگی خود نیز سالم‌تر عمل می‌کنند.

دکتر «بن لیسی»، یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: «داشتن یک رژیم غذایی متعادل و حفظ وزن سالم، بخش مهمی از حفظ سلامت و کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های عمده، از جمله برخی سرطان‌ها است.»

ارسال نظر