شناسه خبر : 15950

۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای برنامه پزشکی خانواده روستایی تعیین شد

۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای برنامه پزشکی خانواده روستایی تعیین شد

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت، از پیش بینی ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای برنامه پزشکی خانواده روستایی در سال ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا میرزایی درخصوص آخرین وضعیت اجرای طرح پزشک خانواده شهری و روستایی گفت: اتفاقات کم نظیری از زمان مدیریت عامل جدید سازمان بیمه سلامت درخصوص برنامه پزشک خانواده رخ داد که اولین آن تنظیم تفاهم‌نامه‌های سال ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ در سال گذشته بود و تفاهم‌نامه سال جاری برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته درفروردین به استان‌ها ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سهم سازمان و ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سهم وزارت بهداشت و در مجموع ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای برنامه پزشکی خانواده  روستایی در سطح یک اعتبار پیش بینی شده است، افزود: با توجه به دستور مدیرعامل پرداخت‌ها در این خصوص به روز شده و ۲۵ تا ۳۰ هر ماه ۸۰ درصد علی الحساب آن ماه پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته از مجموع هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان سهم سازمان بیمه سلامت حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است، یعنی مطالبات ۱۲ ماهِ سال گذشته در پایان اردیبهشت تسویه حساب کامل انجام شده است، همچنین وزارت بهداشت از سهم هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خود در سال گذشته توانست ۹۷۵ میلیارد تومان را از یک درصد ارزش افزوده پرداخت کند و برای سال ۱۴۰۰ به همین شکل علی الحساب فروردین و اردیبهشت نیز پرداخت شده است.

میرزایی اظهار داشت: در حال حاضر سازمان کوچکترین بدهی در برنامه پزشک خانواده روستایی ندارد و پرداخت تیم پزشک خانواده به روز است. برای فروردین و اردیبهشت نیز حدود ۲۹۲ میلیارد تومان برای علی‌الحساب ۸۰ درصد این دو ماه پرداخت شده است. بنابراین اگر دانشگاه‌های علوم پزشکی با دریافت اعتبارات سازمان نتوانند مطالبات پزشکان برای سال ۹۹ را پرداخت کنند، باید پاسخگو بوده و مسئولیت آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی است.  

بنابر اعلام سازمان بیمه سلامت، وی تاکید کرد: البته درحوزه پزشکان خانواده شهری نیز مطالبات سال ۹۹ به طور کامل تسویه شده و ۸۰ درصد علی الحساب فروردین و اردیبهشت نیز پرداخت شده است، لذا مهم‌ترین اولویت درسطح یک و پزشک خانواده روستایی نسخه نویسی الکترونیکی و ارجاع الکترونیک است که از اول خرداد اجرای آن در کل کشور آغاز شده است؛ ضمن اینکه اولویت بعدی بحث پایش الکترونیک است تا بتوان با خرید ۳۳۱ عدد تبلت با برنامه نرم‌افزاری پایش الکترونیکی انجام داد. همچنین مساله بعدی پیش بینی ساختار متناظر خدمات سطح یک در تک تک استان‌ها است که با پیگیری‌های لازم و دستور مدیر عامل مقرر شد، تشکیلات حداقلی برای خدمات سطح یک  در استان‌ها پیش بینی شود.

 

ارسال نظر