شناسه خبر : 14680

۹۰ درصد هزینه‌ بیماران کرونا را بیمه سلامت پرداخت می‌کند

۹۰ درصد هزینه‌ بیماران کرونا را  بیمه سلامت پرداخت می‌کند

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه‌ بیماران کرونا از سوی این بیمه پرداخت می‌شود، گفت: این بیمه ماهانه ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای مراکز درمانی پرداخت می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی ناصحی، بیمه سلامت را بزرگ ترین بیمه درمانی کشور عنوان کرد و افزود: بیمه سلامت با ۴۲ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش، ۵۱ درصد جمعیت کشور را زیر چتر حمایتی دارد.

وی توزیع عادلانه منابع را اولویت بیمه سلامت اعلام کرد و گفت: به خاطر رفاه و آسایش مردم، طرح ارزیابی وسع را در شرایط کرونا متوقف کرده ایم تا قشری آسیب نبیند.

ناصحی خاطرنشان کرد: همچنین جهت آسایش مردم بحث سقف بیمارستانی را نیز در دوران کرونا متوقف کرده ایم.

مدیرعامل بیمه سلامت با بیان اینکه از سال جاری پرداخت هزینه مراکز روستایی به روز انجام می شود، گفت: بدهی سازمان به مراکز درمانی و داروخانه و آزمایشگاه ها از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ به طور کامل تسویه شد که در این راستا حدود سه هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

ناصحی با اشاره به اهتمام بیمه سلامت مبنی بر اجرای نسخه نویسی الکترونیک از اجرای ۱۰ درصدی این طرح در کل کشور خبر داد و گفت: ۹۵ درصد مطب ها به این سامانه وصل شده اند.

مدیرعامل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: به منظور اجرای دقیق و مستمر این طرح توسط پزشکان و داروخانه ها مشوق هایی از جمله پرداخت مازاد هزینه در نسخه نویسی و نیز پرداخت به روز هزینه نسخ داروخانه ها در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از اجرای نظام پزشک خانواده و طرح ارجاع در چهار استان کشور به صورت پایلوت از هفته های آینده خبر داد و افزود: جمعیت ۵۰۰ هزار نفری در استان های چهار محال و بختیاری، کردستان، کرمان و یزد تحت پوشش قرار می گیرند تا مراقبت های دیابت و فشار خون به صورت ویژه و مستمر انجام شود.

 

  • حسین اطمینان

    من یک پزشک متخصص داخلی هستم داروهای اینترفرون بتا و آیورمکتین که در درمان کووید نوزده استفاده میشود هیچکدام تحت پوشش بیمه برای کووید نوزده نیست و فاویپراویر هم به سختی تایید میشود و داروی پریفنکس که برای درمان فیبروز ریه در بیماران کووید مصرف میشود با مهر پزشکان داخلی حتی بصورت آزاد هم داده نمیشود بیمه سلامت متاسفانه دارد داروهایی را که قبلا تحت پوشش داشته خارج میکند خیلی از داروها را با مهر متخصصص داخلی مثل آنتی بادیهای مونوکولونال مثل اینفلیکسیمب و ریتوکسیمب و آدالیمومب و اتانرسپت را بیمه سلامت قبول نمیکند.

ارسال نظر