شناسه خبر : 8748

فیلیپین اوراق قرضه مربوط به فاجعه در یافت کرد

فیلیپین اوراق قرضه مربوط به فاجعه در یافت کرد

فیلیپین به عنوان یکی از حادثه‌خیزترین کشورهای جهان، اغلب با حادثه‌های طبیعی بزرگ مواجه می‌شود.

به گزارش چابک‌آنلاین، به همین دلیل، حمایت های گسترده ای به شکل اوراق قرضه مرتبط با فاجعه، از طرف بانک جهانی دریافت می کند.

بانک بین المللی توسعه و بازسازی (IBRD) دو بخش اوراق قرضه حادثه صادر کرده که برای خسارات ناشی از زمین لرزه تا 75 میلیون دلار و 150 میلیون دلار نیز برای زیان حوادث گرمسیری به مدت سه سال به این کشور ارائه می دهد. 

اوراق قرضه تحت برنامه "سرمایه در معرض خطر" از بانک بین المللی توسعه و بازسازی صادر شده که می تواند برای انتقال خطرات مربوط به بلایای طبیعی و سایر خطرات ناشی از کشورهای در حال توسعه به بازار سرمایه استفاده شود.

درصورت وقوع زلزله یا حوادث گرمسیری معیارهای از پیش تعریف شده تحت شرایط اوراق قرضه برای  پرداخت هزینه های ناشی از آن ایجاد می شود. 

جینگ دانگ هوا، نایب رییس بانک جهانی گفت: اوراق قرضه فاجعه بانک جهانی برای فیلیپین اولین موردی است که توسط دولت یک کشور آسیایی حمایت مالی می شود و نتیجه همکاری نزدیک و طولانی مدت بین بانک جهانی و دولتمردان فیلیپین است.

در سال 2013، کشور فیلیپین به دلیل "طوفان یولاندا" با یک فقدان مالی چشمگیر روبه رو شد.

این حادثه طبیعی در فیلیپین سبب از بین رفتن  6 هزار و سیصد نفر و ضرر 12.9 میلیارد دلاری برای این کشور شد. و تولید ناخالص داخلی این کشور نیز 4.7 درصد کاهش یافت.

طبق گفته خزانه دار ملی فیلیپین، روزالیا د لئون، اوراق قرضه فاجعه یک ساختار مهم برای ریسک طولانی مدت فاجعه برای دولت و استراتژی بیمه است که از زمان وقوع طوفان " کتسانا" و "پارما" در سال 2009 به طور پیوسته در حال توسعه است.

وی افزود: اوراق قرضه، شکاف تأمین مالی برای نیازهای فوری پس از فاجعه را در رویدادهای پرخطر نشان می دهد و سازوکارهای تأمین مالی خطرات موجود در برابر بلایای دولت را تکمیل می کند.

 

رژین میدانی

ارسال نظر