شناسه خبر : 34526

اختصاصی چابک آنلاین؛

دلایل تاخیر در افزایش سرمایه موسسه اعتباری ملل مشخص شد

دلایل تاخیر در افزایش سرمایه موسسه اعتباری ملل مشخص شد

مدیر عامل موسسه اعتباری ملل، با بیان دلایل تاخیر در ثبت افزایش سرمایه این موسسه، اعلام کرد که در مکاتبه ای ازمعاونت نظارتی بانک مرکزی دستور تسریع در بررسی پرونده افزایش سرمایه موسسه اعتباری ملل درخواست شده است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، مهرماه سال 1400 بود که هیات مدیره موسسه اعتباری ملل پیشنهاد افزایش سرمایه از 10.000 میلیارد ریال به 20.000 هزار میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران را مطرح کرد.

موسسه اعتباری ملل،  هدف از افزایش سرمایه را بهبود نسبت کفایت سرمایه،کاهش ریسک های موجود، استفاده از حداکثر ظرفیت های موجود، افزایش ظرفیت برای توسعه فعالیت های سود آوری وحفظ توان رقابت پذیری در صنعت بانکداری اعلام کرد.

حال پس از گذشت نزدیک به 20 ماه از زمان مطرح شدن پیشنهاد افزایش سرمایه و باوجود عبور از بسیاری از مراحل قانونی، هنوز افزایش سرمایه موسسه اعتباری ملل به ثبت نرسیده است.

سیدامین جوادی، مدیرعامل موسسه اعتباری ملل اظهار داشته است که بانک ها و موسسات اعتباری تحت نظارت بانک مرکزی هستند و ثبت افزاش سرمایه آنها علاوه بر تایید سازمان بورس اوراق بهادار، منوط به تایید مدارک و مستندات مربوط به منشا واریز اسمی سهامداران عمده، توسط اداره کل مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک مرکزی است.

جوادی، تاکید کرد که "مدارک مذکور از تاریخ دهم اسفندماه سال گذشته به بانک مرکزی ارسال شده و تا مرحله نهایی هم پیش رفته است، بنابراین به محض اخذ تاییدیه های لازم، مدارک و مستندات مربوطه به اداره ثبت شرکت ها ارسال و افزایش سرمایه این مجموعه ثبت خواهد شد."

وی،اذعان داشت که موسسه اعتباری ملل در تلاش و ارتباط با واحد مسئول بررسی پرونده افزایش سرمایه است تا هرچه سریعتر تاییدیه نهایی از بانک مرکزی را اخذ و افزایش سرمایه این موسسه ثبت شود.

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل افزود،در مکاتبه ای هم از معاونت نظارتی بانک مرکزی دستور تسریع در بررسی پرونده درخواست شده است.

نگاهی برعملکرد سال گذشته موسسه اعتباری ملل نشان می دهد که درآمد عملیاتی این موسسه در 9 ماهه منتهی به آذرماه سال گذشته بالغ بر 6.404 میلیارد تومان بوده است.

این رقم در مقایسه با درآمدعملیاتی 4.230 میلیارد تومانی این شرکت در مدت مشابه سال 1400، حدود 2.173 میلیارد تومان رشد داشت.

با این وجود زیان عملیاتی موسسه اعتباری ملل در دوره 9 ماهه منتهی 30 آذرماه سال گذشته به 1.261 میلیارد تومان رسید.

photo_2023-06-10_11-36-24

زیان خالص موسسه اعتباری ملل هم در دوره 9 ماهه منتهی 30 آذرماه سال گذشته بالغ بر 1.069 میلیارد تومان اعلام شد.

این موسسه اعتباری دارای 339 شعبه در سراسر کشور است که 83 شعبه آن در استان تهران، 253 شعبه در سایر استان ها و 3 شعبه آن هم در مناطق آزاد است.

از شرکت تامین سرمایه کاردان، شرکت توسعه توس بان امین، شرکت گستر ش سرمایه هوشمند و شرکت گروه مالی ملل به ترتیب به عنوان بزرگترین سهامداران موسسه اعتباری ملل نام برده می شود.

 

  • مختاریعقوبی

    موسسه ملل دارای واقعامدیری لایق وتوانمندبنام حاج آقای جوادی میباشد.که بنظرم درمورداشتغال ازدولت بیشتراشتغالزایی کرده ودرمورد پول مردم که به امانت درنزدآن موسسه سپردن واقعا امانت دارخوبی هست امیدوارم موفق باشی

ارسال نظر