شناسه خبر : 42948

قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۵۰ هزارتومان

قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۵۰ هزارتومان

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: بنابر آمار پتانسیل تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن تخم مرغ در کشور با زیرساخت فعلی وجود دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر نبی پور گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۵۰ هزارتومان بوده که نسبت به ۲ هفته قبل روند کاهشی داشته است.

او قیمت منطقی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۵۶ هزارتومان اعلام کرد و افزود: علی رغم افزایش هزینه‌های تولید و درخواست اصلاح قیمت، اما تاکنون این امر محقق نشده است‌.

نبی پور قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ در میادین برای مصرف کننده را ۵۶ هزارتومان و هر شانه تخم مرغ در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای را ۱۱۸ هزارتومان اعلام کرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران از تولید روزانه ۳ هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ خبر داد و گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با رشد ۱۰۰ هزارتنی تا پایان سال به یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد.

او درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ افزود: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۱۱۰ هزارتن تخم مرغ صادر شد و پیش بینی می‌شود که در صورت صدور مجوز تا پایان سال به ۱۵۰ هزارتن برسد.

نبی پور با بیان اینکه پتانسیل تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن تخم مرغ در کشور وجود دارد، گفت: بنابر آمار سرانه مصرف تخم مرغ به ۱۴ کیلو رسیده که نسبت به ۲ سال قبل ۲.۵ تا ۳ کیلو افزایش داشته است و در صورت افزایش سرانه مصرف، پتانسیل ارتقاء تولید با زیرساخت‌های فعلی وجود دارد.

 

ارسال نظر