شناسه خبر : 41830

میانگین فروش تخم‌مرغ به حدود ۴۱ هزار تومان رسید

میانگین فروش تخم‌مرغ به حدود ۴۱ هزار تومان رسید

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران ضمن اشاره به اینکه کمبودی در تولید تخم‌مرغ نداریم و حتی با مازاد نیز مواجه هستیم، درباره علت رشد قیمت‌ها در روزهای گذشته توضیح داد: افزایش هزینه‌های تولید و اصلاح نشدن قیمت تخم‌مرغ موجب نوساناتی در قیمت‌ها شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، ناصر نبی پور - رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، درباره وضعیت بازار تخم مرغ و عوامل تاثیرگذار بر این بازار توضیح داد: قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ در سال جاری، ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام و بنا شد طبق توافق اتحادیه مربوطه و وزارت جهاد کشاورزی اگر قیمت نهاده‌های تولید ۷ درصد بالا رفت در قیمت تخم مرغ تجدید نظر شود.

وی افزود: از آن زمان تاکنون قیمت مولفه‌های تولید از جمله ریزمغذی‌ها، سویا و کرایه حمل‌ونقل افزایش یافته و قیمت تمام شده تولید به ۵۷ هزار تومان رسیده، اما هنوز قیمت تخم‌مرغ اصلاح نشده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران تصریح کرد: میانگین فروش تخم‌مرغ به حدود ۴۱ هزار تومان رسیده و حتی کمتر از نرخ مصوب بوده و این موضوع تولیدکنندگان را دچار ضرر و زیان کرده است.

نبی پور با بیان اینکه کمبودی در تولید تخم‌مرغ نداریم و حتی با مازاد مواجه هستیم، اظهار کرد: تمایل خرید مردم نیز به دلیل مناسب بودن قیمت تخم مرغ در مقایسه با سایر پروتئین‌های دیگر افزایش یافته است.

وی در پایان گفت: روزانه ۳۶۰۰ تن و در ماه ۱۱۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود و این در حالیست که نیاز ماهیانه کشور به تخم‌مرغ حدود ۳۲۰۰ تن است.

بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر شانه تخم‌مرغ در این روزها با نوساناتی همراه بوده و حتی در میادین میوه‌ و تره بار نیز این نوسان به چشم می‌خورد.

 

ارسال نظر