شناسه خبر : 33016

افزایش ۵ درصدی تولید تخم مرغ در راه است

افزایش ۵ درصدی تولید تخم مرغ در راه است

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: طبق وعده ها با اصلاح قیمت پیش بینی می شود که تولید تخم مرغ نسبت به سال قبل ۵ درصد افزایش یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۴ هزار و ۵۰۰ تا ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که کماکان ۴ تا ۵ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب سال قبل عرضه می شود‌.

به گفته او، طبق وعده های دولت و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی امیدواریم که هفته آینده نرخ جدید بر مبنای مولفه های تولید اعلام شود، در غیراین صورت گله های جوان از دور تولید خارج می شوند.

کاشانی ادامه داد: براساس آنالیز هزینه های تولید نرخ هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۵۳ هزارتومان و برای مصرف کننده ۶۰ تا ۶۲ هزارتومان پیشنهاد شده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به آنکه افزایش قیمت تخم مرغ نسبت به تورم کمتر است و کماکان یکی از ارزانترین پروتئین های خانوار محسوب می شود که اصلاح قیمت تاثیری در مصرف ندارد.

او تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۳۰۰ تن اعلام کرد و گفت: بنابر آمار روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است که همین‌میزان صادر می شود، اما بدلیل اقتصادی نبودن تولید، منافع ارزانی نصیب کشورهای همسایه می شود.

کاشانی گفت: اگر طبق وعده ها قیمت تخم مرغ منطقی شود، امسال تولید تخم مرغ نسبت به سال قبل ۵ درصد افزایش خواهد داشت و در صورتی که نرخ اصلاح نشود، تولید ۱۰۰ هزارتن کاهش خواهد یافت.

 

ارسال نظر