شناسه خبر : 31466

حبوبات باز هم گران شد

حبوبات باز هم گران شد

لوبیا سفید در مدت یک هفته ۸.۶۲ درصد و نخود ۳.۵۱ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. این در حالی است که در کمتر از یک ماه لوبیا سفید ۱۶.۶۷ درصد و نخود ۹.۲۶ درصد افزایش قیمت داشته اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر،  هفته گذشته قیمت لوبیا قرمز در مدت یک هفته با افزایش ۹.۶۲ درصدی از هر کیلو ۵۲ هزار تومان به ۵۷ هزار تومان رسید. لوبیا چشم بلبلی در رتبه بعدی قرار داشت و طی یک هفته ۸.۳۳ درصد گران‌تر شد. نخود هم افزایش ۵.۵۶ درصدی را تجربه کرد و لپه و لوبیا چیتی هر یک با افزایش ۲.۱۳ و ۱.۴۹ در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند.

در هفته جاری نرخ نخود باز هم روند صعودی داشت و با افزایش ۳.۵۱ درصدی از هر کیلو ۵۷ هزار تومان به ۵۹ هزار تومان رسید. همچنین لوبیا سفید که ماه گذشته با افزایش ۱۷.۳۹ درصدی بالاترین افزایش را تجربه کرده بود دوباره در هفته دوم بهمن از هر کیلو ۵۴ هزار تومان به ۵۸ هزار تومان رسید. این ماده مغذی در هفته جاری باز هم روند افزایشی داشت و از هر کیلو ۵۸ هزار تومان به ۶۳ هزار تومان ختم شد. به این ترتیب لوبیا سفید در هفته سوم بهمن افزایش ۸.۶۲ درصدی را تجربه کرد.

گفتنی است در کمتر از یک ماه لوبیا سفید از هر کیلو ۵۴ به ۶۳ و نخود از ۵۴ به ۵۹ هزار تومان رسیده است. بنابراین به ترتیب افزایش ۱۶.۶۷ و ۹.۲۶ درصدی را تجربه کرده‌اند.

لوبیا چیتی نیز از هر کیلو ۶۸ هزار تومان در هفته دوم بهمن به ۶۹ هزار تومان در هفته سوم رسید.

تخم مرغ از اقلامی است که در چند هفته اخیر با کاهش قیمت رو به رو بوده و در هفته جاری هر شانه ۳۰ تایی آن بین ۶۵ تا ۸۹ هزار تومان در نوسان است.

کله و پاچه یکی از غذاهای دلچسب این روزهاست. صبح‌های سرد زمستانی آشپزخانه کله و پاچه فروشی‌ها شلوغ تر و در نتیجه بازار تقاضای آن داغ‌تر است. کله و پاچه در هفته جاری نیز تا ۳۴۵ هزار تومان هم عرضه شده است.

در ادامه قیمت برخی کالاهای اساسی به شرح زیر اعلام می‌شود (تمام قیمت‌ها به تومان است).

ارسال نظر